به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهرخ پاشاوند افزود: پیوند پیامک اولین راه پرداخت قبض در روش تلفن همراه متصل به اینترنت است که در این پیوند با اتصال مشترک به درگاه بانکی میتوان قبض را پرداخت کرد.
وی ادامه داد: استفاده از اپلیکیشنهای گوشیهای هوشمند راه دیگر پرداخت با تلفن همراه بوده که به این منظور اپلیکیشنهای مختلفی مانند صنعت برق، سرویسهای پرداخت و برنامههای بانکها در نظر گرفته شده است و مشترکان با ثبت شناسه قبض خود در آن از صدور قبض جدید مطلع میشوند و صورتحساب خود را پرداخت میکنند.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی اظهار داشت: مراجعه به وبسایتهای www.saapa.ir و سایت شرکت توزیع برق و ورود به قسمت پرداخت صورتحساب یکی دیگر از راههایی است که مشترکان میتوانند با وارد کردن شناسه قبض، صورتحساب خود را بپردازند.
وی اضافه کرد: همچنین مشترکان میتوانند با شمارهگیری کد دستوری #۱۵۲۱*۷۳۳* و #۱۵۲۱*۷۴۱* و دنبال کردن مراحل آن قبض خود را پرداخت کنند.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی گفت: افرادی که نمیتوانند از خدمات پرداخت ذکر شده توسط تلفنهای همراه هوشمند و ساده استفاده کنند میتوانند ازدستگاههای خودپرداز ATM و POS نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام نمایند.
پاشاوند ادامه داد: با وجود همه روشهای الکترونیکی پرداخت قبوض، افراد کهنسال و ناآشنا با مسائل کامپیوتری میتوانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت با اعلام شناسه قبض خود به کارگزار دفتر پیشخوان جهت پرداخت قبض اقدام کنند.
وی بیان کرد: مشترکان ساکن روستاها نیز که از طریق اپلیکیشنها نتوانستهاند نسبت به پرداخت قبض خود اقدام کنند، با مراجعه به ICT روستایی شناسه قبض را به کارگزار روستایی اعلام و قبض خود را پرداخت میکنند.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی اظهار داشت: ۲۸ خدمت این شرکت توسط سایت اینترنتی ارائه میشود و مشترکان برق استان میتوانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق استان نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.
وی اعلام کرد: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا میشود که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینههای صرفهجویی شده در این حوزهها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.
پاشاوند بیان کرد: این اقدام منجر به کاهش هزینهها و الکترونیکی شدن هزینه مصرف برق میشود و به نوعی به اقتصاد کشور کمک میکند.
۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجانغربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف میشود.
بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام میشود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی شده این شرکت به ۲۸ خدمت رسیده است.
صرفهجویی در وقت و کاهش هزینه برق از مزایای الکترونیکی شدن خدمات است و تمام مأموران موظف هستند به هنگام تحویل قبض، شماره مشترک را نیز دریافت و ثبت کنند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/