به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه فقط نحوه صدور قبض از کاغذی به الکترونیکی تغییر یافته است، افزود: تاکنون ۹۷ درصد مشترکان شناسه قبض و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه ثبت کرده اند و قبض الکترونیکی برق را دریافت میکنند.
وی با بیان اینکه، هنوز یک میلیون نفر اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکرده اند، گفت: این افراد یا از خدمات شبکه تلفن همراه برخوردار نیستند یا تلفن همراه نداشته و یا کم توان هستند که برای این گروه، ماموران برق به درب منازل مراجعه و به نحوی آنها را از صورت حسابشان آگاه خواهند کرد.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه مشترکان میتوانند جزئیات قبض برق خود را در سایتهای شرکت توزیع برق مشاهده کنند، ادامه داد: نحوه محاسبه، نرخ برق، مولفههای مربوط به کم باری، پرباری و میانباری همچنان برقرار بوده و تغییری نکرده است.
رجبی مشهدی با بیان اینکه، تغییر قیمت برق مربوط به ابتدای سال و با تصویب هیئت وزیران انجام شده است، گفت: قیمت برق برای مشترکانی که در الگوی مصرف قرار دارند با ۷ درصد رشد و مشترکان پرمصرف با ۲۳ درصد (۷ درصد افزایش اعمال شده برای همه مشترکان و ۱۶ درصد نیز برای بالا رفتن برق مصرفی نسبت به الگوی مصرف) افزایش محاسبه میشود.
وی افزود: هم اکنون، ۸۵ درصد مشترکان زیر الگوی تعیین شده مصرف میکنند و ۳۰ درصد مشترکان نیز علاوه بر قرار داشتن در الگوی مصرف، در مقایسه با سال گذشته نیز کمتر مصرف کرده اند.
سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکانی درخصوص قبض برق خود ابهام دارند میتوانند با شماره ۸۸۷۷۳۰۴۲ تماس گرفته و مشکل را مطرح کنند تا ماموران توانیر در کمترین زمان ممکن موضوع را بررسی کنند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/