مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند از افزایش ۲۵ درصدی تولید زباله‌تر خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی تولید زباله‌ تر در بیرجندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، لطایفی، مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تولید زباله‌ تر در بیرجند گفت: میانگین روزانه تولید زباله‌تر در بیرجند در سال گذشته ۱۰۰ تن بود که این میزان در نیمه نخست امسال به ۱۲۰ تن در روز رسیده است.


او همچنین با اشاره به جمع آوری ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن زباله‌تر در نیمه نخست امسال از منازل ساکنان بیرجند، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۴۸ تن زباله خشک تولیدی شهروندان بیرجند جمع‌آوری شده است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: فعالیت غیر قانونی ۷۵ انبار ضایعاتی، بدون دریافت مجوز از شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط، در شهر بیرجند مردم را گلایه‌مند کرده و اعتراضات و شکایات شهروندان و همسایگان انبار‌ها در این خصوص پیگیری شده است.


لطایفی افزود: برای ساماندهی انبار‌های ضایعاتی که فعالیت آن‌ها مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب و آلودگی محیط زیست به شمار می‌رود باید تمامی نهاد‌های نظارتی و اجرایی همراه شوند و از سوی شهرداری و محیط زیست پیگیری انتقال این مراکز غیر قانونی به مکان‌های مجاز در دست اقدام است و از شهروندان هم می‌خواهیم برای فروش مواد قابل بازیافت با شماره ۳۱۰۳۱ تماس بگیرند.


او گفت: بر اساس قانون، هیچ زباله گردی حق برداشت زباله از در منازل و یا پاره کردن کیسه‌های زباله را ندارد که البته توجهی به این امر نمی‌شود و ادامه این موضوع می‌تواند تهدیدات جدی بهداشتی را متوجه جامعه کند.


مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند، با توصیه به شهروندان در خصوص تفکیک زباله‌تر از خشک، افزود: مدیریت پسماند به جدیت اجرای این قانون را پیگیر است و از ابتدای امسال طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر بیرجند شروع شده است.


لطایفی از ارائه آموزش‌های مختلف تفکیک زباله از مبدا و ساعات زباله برداری و موارد مرتبط به حدود ۳۴ هزار خانوار در محلات مختلف شهر خبر داد.


انتهای پیام/ب


جمع آوری ۴۸ تن زباله خشک در بیرجند

برچسب ها: پسماند ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.