مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: شهرداری بیرجند، ۴ وانت نیسان ضایعات را از یک منزل مسکونی جمع آوری کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، لطایفی، مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: در خصوص مصوبات کمیته پسماند استان و ساماندهی پسماند‌های شهری و زباله گرد‌ها که در مکان‌هایی در مجاورت منازل مسکونی زباله‌های بازیافتی را نگهداری می‌کنند، طرح برخورد و پلمپ مراکز خرید و فروش و نگهداری ضایعات از ابتدای شهریور در بیرجند اجرا می‌شود.


او افزود: در همین خصوص روز گذشته یک منزل مسکونی واقع در خیابان مفتح بیرجند که زباله در آن دپو شده بود و علیرغم ارسال اخطاریه، اقدام به جمع آوری ضایعات نکرده بود با حضور مسئولان حقوقی و اداره پیگیری شهرداری، ضایعات آن جمع آوری شد.


لطایفی گفت: بر اساس مصوبه کمیته پسماند استان که در سال ۹۷ به تصویب رسید، نگهداری، خرید و فروش و حمل و نقل پسماند‌ها جرم است و تهدیدی برای بهداشت عمومی جامعه است.


مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: برخورد با مراکز شخصی جمع آوری زباله، تا زمان پاکسازی کامل شهر از این زباله دان‌های خانگی در دستور کار شهرداری قرار دارد که براساس آن اقداماتی همچون اخطار تخلیه و خروج از محدوده و حریم شهر و متعاقب آن در صورت عدم اقدام، پلمپ این مراکز صورت می‌گیرد.

 


لطایفی افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون مدیریت پسماندها، ماه گذشته برای مراکز مستقر در محدوده و حریم شهر، اخطاریه‌های زیست محیطی صادر شد و فعالان این بخش ملزم به خروج از محدوده و حریم شهر شدند.


او با اشاره به وجود ۵۶ مرکز جمع آوری خانگی زباله در بیرجند که تعدادشان روز به روز در حال افزایش است گفت: عمده این مراکز در منطقه مهر شهر بیرجند قرار دارد که باید جمع آوری و به مکان‌های مجاز منتقل شوند.


مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند از شهروندان خواست با تفکیک زباله در مبدأ و منازل خود برای اجرای موفق طرح شهر بدون زباله گرد، با شهرداری همکاری کنند.


لطایفی با بیان اینکه در بیرجند بیش از ۷۰۰ زباله گرد فعالیت می‌کنند، افزود: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات خرید زباله‌های تفکیک شده با شماره ۳۱۰۳۱ تماس بگیرند.


روزانه بین ۸۰ تا ۱۲۰ تن زباله در شهر بیرجند تولید و در سایت پسماند زباله، دفن بهداشتی می‌شود.
انتهای پیام/ب


وجود ۵۶ مرکز جمع آوری خانگی زباله در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
خب این بدبخت های زباله گرد چجوری شیکمشون رو سیر کنند از این به بعد ؟ آیا برای این افراد شغل ایجاد کردند ؟