مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: حاشیه جاده ها و تفرجگاه ها استان از مکان هایی هستند که با مشکل مدیریت پسماند مواجه هستند.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: بر اساس قانون، مدیریت پسماند در شهر‌ها برعهده‌ی شهرداران، در روستا‌ها بر عهده دهیاران و در خارج از این دو مکان بر عهده‌ی بخشداران است.

او با بیان اینکه مدیریت پسماند در حوزه‌ی شهری در حال اجرا شدن است افزود: بخشدارن بر اساس قانون مدیریت پسماند وظایف سنگینی بر عهده دارند، اما متاسفانه آن را جدی نگرفته اند.

اکبری با اشاره به اینکه حاشیه جاده‌ها و پارکینگ‌های بین راهی از مکان‌هایی هستند که با مشکل مدیریت پسماند مواجه هستند. گفت: در شعاع بعضی از تفرجگاه‌های استان مواد پلاستیکی دیده می‌شود که قابل قبول نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه در روستا‌ها نیز مشکل مدیریت پسماند وجود دارد افزود: کمبود اعتبار، کم بودن حجم زباله و نداشتن امکانات برای دفن زباله از جمله مشکلات موجود در روستا‌ها است.

او در پایان بیان کرد: انتظار می‌رود تا پایان امسال با همکاری شهرداران، بخشداران و دهیاران بحث پسماند زباله‌ها در استان مدیریت شود.

انتهای پیام / ط ا

مدیریت پسماند زباله تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.