دبیر کمیسیون بهداشت و درمان گفت: نظارت و بازرسی بر بوفه‌های دانشگاهی یک بار، در هر فصل صورت می‌گیرد.

آغاز نظارت‌های بهداشتی بر بوفه‌های دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدیدبشیر خالقی، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نحوه کنترل بهداشت و بازرسی از بوفه دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی اظهار کرد: بر اساس ابلاغی که به معاونت‌ها بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشتیم نظارت‌های بهداشتی بر بوفه‌های دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید شروع شده است.

او افزود: نظارت بر بهداشت فردی مسئول بوفه نیز مهم است چرا که اولویت کار در بوفه، داشتن کارت بهداشت و همچنین پوشیدن لباس فرم است.

خالقی با اشاره به نظارت در خصوص بهداشت بوفه دانشگاه گفت: نظارت بر محیط بوفه دانشگاه‌ها نیز از جمله موارد ضروری است ؛ جمع‌‌آوری زباله و پسماند و همچنین نظافت قفسه‌های بوفه از مواردی است که باید رعایت شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان گفت: بوفه‌ای که غذایی را فرآوری می‌کند باید نگهداری آن را که شامل دمای لازم برای سالم ماندن این قبیل مواد غذایی است رعایت کرده و تجهیزات لازم را داشته باشد.

او ادامه داد: نیروهای بهداشتی به پرتابل، دما سنج لیزری و نفوذی مجهز هستند.


پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید


خالقی ابراز کرد: در کمیسیون بهداشت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با توجه به نیروهای بهداشتی هر شهر و بر اساس جمعیت و تعداد مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها حداقل در هر فصل، یک بار  بازرسی و نظارت می‌شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان گفت: علاوه بر این بازرسی‌ها چنانچه از سوی دانشجویان از نحوه بهداشت بوفه شکایتی وجود داشته باشد ما سرکشی خواهیم کرد. دانشجویان از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ می‌توانند شکایات خود را به جهت بازرسی و نظارت اعلام کنند.

انتهای پیام /

آغاز نظارت‌های بهداشتی بر بوفه‌های دانشگاه‌ها قبل از سال تحصیلی جدید

برچسب ها: اخبار علمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار