نژادبهرام درباره آخرین جزئیات از اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران توضیحاتی داد.

زهرا نژادبهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طرح توسعه دانشگاه تهران در اوایل دهه ۷۰ در دستور کار قرار گرفت، گفت: در اوایل دهه ۸۰ هیئت وزیران حدود چهارگانه این طرح از غرب به خیابان کارگر شمالی، از شمال به بلوار کشاورز، از شرق به خیابان وصال شیرازی و از جنوب به خیابان انقلاب اسلامی را مصوب کرد.

وی افزود: قرار شد طرح توسعه دانشگاه تهران پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری و سازمان برنامه و بودجه با جذب سرمایه گذاری ملی و بین المللی اجرا شود.


بیشتر بخوانید: ۸۰۰ جرثقیل فعال در تهران داریم/ شهرداری ضامن سلامت شهر است 


رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به مسکوت ماندن طرح توسعه دانشگاه تهران در بازه‌ای از زمان گفت: طرح توسعه دانشگاه تهران پس از مسکوت ماندن در برهه‌ای از زمان مجدد در سال ۹۴، در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح می‌شود و در کنار آن الزام‌هایی از جمله توجه به جایگاه بافتی پیرامون دانشگاه، حمل و نقل و ترافیک و غیره نیز مورد توجه قرار گرفت.

نژادبهرام در پاسخ به این سوال که اعتراض به طرح توسعه دانشگاه تهران بر چه اساسی است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته همواره ساکنان و کسبه محله‌های پیرامون دانشگاه تهران نسبت به این موضوع که املاک آن‌ها به نوعی ثابت و فریز شده است و نمی‌توانند پروانه تخریب و نوسازی از شهرداری دریافت کنند، اعتراض خود را در بازه‌های زمانی متفاوت اعلام کردند.

وی در پاسخ به این سوال که دانشگاه تهران در مقابل با اعتراض‌های انجام شده چه واکنشی از خود نشان داده است؟، گفت: در این مدت دانشگاه تهران بدون اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی درباره طرح نهایی توسعه دانشگاه به تملک و تخریب تعدادی از املاک محدوده اقدام کرده که این امر موجب تشکیل فضای بی دفاع شهری در برخی از نقاط شده است.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در توضیح آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: مکاتبه‌هایی در این باب از سوی نهاد‌های مختلف انجام شده است و ستادهایی را در کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با حضور ذی نفعان تشکیل دادیم و در نهایت طرح پیشنهادی توسعه دانشگاه در اختیار دبیرخانه شواری عالی معماری و شهرسازی قرار گرفت و این طرح به طرح ساماندهی دانشگاه تهران تغییر کرد.

نژادبهرام ادامه داد: طبق این مصوبه قرار شد رویکرد از طرح توسعه و گسترس کالبدی به سمت ساماندهی وضع موجود تغییر کند و این بدین معناست که دانشگاه تهران املاک تحت تملک خود را بروزرسانی و سپس ساماندهی آن‌ها را در فضای پیرامونی خود آغاز کند.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه محدوده اجرای طرح تغییر نکرده است، گفت: مدیریت شهری تنها از دانشگاه تهران خواسته تا از تخریب و تغییر کاربری اراضی جدید در محدوده طرح خودداری کند.

نژادبهرام ادامه داد: در مصوبه اخیر از دانشگاه تهران خواسته شد تا با رعایت ضوابط حفاظتی میراث فرهنگی و بررسی جوانب حمل و نقل در مناطقی که هنوز کار تملک آن‌ها انجام نشده است با رویکرد پالایش عملکردی به نفع کاربری آموزش عالی، پارک علم و فناوری به مشارکت با سرمایه گذاران و مالکان اقدام کند.

انتهای پیام/

محدوده اجرای طرح ساماندهی دانشگاه تهران تغییر نکرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار