مردم سراسر استان کرمان در اربعین حسینی (ع) به سوگ و ماتم حضرت اباعبدالله حسین (ع) و ۷۲ یار باوفایش نشستند.

سوگواری مردم سراسر استان کرمان در اربعین حسینی (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیین عزاداری، سوگواری و مدیحه سرایی اربعین شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش امروز در مساجد، تکایا و حسینیه‌های سراسر استان کرمان با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است.

در چهلمین روز از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداران در قالب دستجات عزاداری و هیات های سینه زنی و زنجیر زنی عشق و ارادات خود را به سید و سالار شهیدان نشان دادند.

مردم استان کرمان پس از قرائت زیارت اربعین امام حسین (ع) و زیارت عاشورا، به تکریم و بزرگداشت این روز و احیای خاطره غمبار عاشورا به عنوان رمز تداوم شور عاشورایی می‌پردازند.

عزاداران حسینی (ع) در دیار کریمان با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نسبت به مصیبت خاندان رسول خدا ابراز اندوه می‌کنند آنچنانکه خیابان‌های کرمان از نخستین ساعات صبح روز اربعین، شاهد دستجات عزاداری است.

عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این دیار مانند سایر مسلمانان و شیعیان جهان در تمام روز‌های سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در زیارت و اقامه ماتم و عزاداری کوتاهی نکرده و یاد و خاطره حماسه سازان کربلا را گرامی دارند.

انتهای پیام/س

کرمان در اربعین حسینی (ع) در سوگ و ماتم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار