آلمان از تجهیزات مخابراتی و ارتباطاتی هوآوی استفاده خواهد کرد

سیاست‌مدران آلمانی به هوآوی اجازه دادند تا در تاسیسات نسل پنجم اینترنت در این کشور فعالیت کند.

آلمان به هوآوی اجازه فعالیت در این شرکت را دادبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا ۱ سال پیش آمریکا به کشورهای اروپایی هشدار داد در زمینه توسعه و ایجاد تاسیسات 5G با هوآوی همکاری نکنند ولی حالا سیاست‌مداران آلمانی به تعدادی از شرکت‌های فناوری این کشور اجازه دادند برای تجهیزات تاسیسات ارتباطی آلمان به جدیدترین نسل شبکه اینترنت با هوآوی همکاری کنند.


بیشتر بخوانید: هوآوی به زودی مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل را دریافت می‌کند


تصمیم اخیر قانون‌گذاران آلمان با انتقاد مقام‌های آمریکایی مواجه شده است و از مسئولان آلمانی درخواست کرده‌‌اند در تصمیم خود تجدید نظر کنند. آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر بخش قابل توجهی از فناوری‌های مرتبط با شبکه 5G در اختیار هوآوی است و آمریکا به دلیل نگرانی از نفوذ چین در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور و کشورهای اروپا در تلاش‌ است تا با اعمال فشارهای سیاسی و تجاری، هوآوی را محدود کند. 

آلمان به هوآوی اجازه فعالیت در این شرکت را داد

هوآوی فناوری 5G در آلمان را توسعه می‌دهد

با توجه به قابلیت‌های گسترده شبکه 5G برای ارتقاء بخش‌های گوناگون صنعت و آموزش، آلمان با سرمایه‌گذاری عظیم و عقد قرار دادهای میلیون دلاری با شرکت هوآوی به زودی این نسل از شبکه اینترنت را در این کشور راه‌‎اندازی می‌کند و زیرساخت‌های موجود را توسعه می‌دهد. سرعت انتقال داده در شبکه 5G بیش از ۱۰ برابر سریع‌تر از شبکه 4G است. توانایی‌های شبکه 5G در حدی است که کارشناسان آن را شاخصه بزرگ برای تعیین میزان قدرت یک کشور دانسته‌اند. 

آلمان به هوآوی اجازه فعالیت در این شرکت را داد

استفان سیبرت سخنگوی دولت آلمان در نشست خبری اخیر خود گفت: "ما ممنوعیت‌های ارتباط با هواوی را لغو کرده و قصد داریم به طور گسترده‌ای با این شرکت همکاری کنیم." به نظر می‌رسد آلمان و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی به این درک رسیده‌اند که سیاست‌های ترامپ در قبال ارتباط تجاری و سیاسی با دیگر کشورهای جهان به ویژه چین اشتباه بوده و برای پیشرفت در صنایع گوناگون ناگزیر باید با این شرکت‌ها همکاری کرد. 

انتهای پیام/

آلمان برخلاف میل آمریکا با هوآوی همکاری می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار