هوآوی به زودی مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل را دریافت می‌کند

طبق توافق صورت گرفته بین گوگل و هوآوی احتمالا شرکت چینی به زودی مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل را دریافت می‌کند.

هوآوی به زودی مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل را دریافت می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت زمان و درک موقعیت حساس شرکت‌های فناوری دو کشور چین و آمریکا به نظر می‌رسد این کشورها تصمیم گرفته‌اند همکاری‌های جدید را آغاز کنند. در همین راستا شرکت گوگل و هوآوی به توافق‌های جدیدی دست پیدا کردند و به زودی شرکت چینی مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل(Google Play Store) را برای به کارگیری در گوشی‌های خود دریافت می‌کند.


بیشتر بخوانید: سیاست‌های دوگانه آمریکا در مقابل هوآوی


روزنامه نیویورک تامیز در آخرین شماره خود مقاله تقریبا بلندی را در مورد اخذ مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل در گوشی‌های هوشمند هوآوی منتشر کرده است. شرکت هوآوی به دلیل آنچه تلاش برای جاسوسی از مقامات و شهروندان آمریکا عنوان شد از چندین ماه پیش به شدن مورد تحریم دولت آمریکا قرار گرفته است و به تبع آن شرکت‌های بزرگ فناوری چون گوگل و مایکروسافت نیز ارتباط خود را با هوآوری به طور کامل قطع یا تا حد زیادی کاهش دادند. 

هوآوی به زودی مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل را دریافت می‌کند

تجدیدنظر در مورد روابط تجاری هوآوی با گوگل

بر اساس اسناد منتشر شده از شرکت هوآوی این شرکت چینی پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا بیش از ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فناوری در داخل خاک آمریکا انجام داده بود. گوشی‌های هوشمند هوآوی به دلیل عدم ارتباط با سرورهای گوگل هم‌اکنون قادر به دسترسی و استفاده از خدمات بسیاری از سرویس‌های گوگل مانند جیمیل، یوتیوب و ... نیستند.

اما به نظر می‌رسد تازگی افق روشن‌تری پیش روی مدیران و کاربران هوآوی قرار گرفته است و تلفن‌های همراه این شرکت به زودی مجوز استفاده Google Play Store را دریافت می‌کنند. هوآوی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا قصد دارد گوشی هوشمند Mate 30 و Mate 30 pro  را که به تازگی معرفی کرده است تا ۳۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش برساند و اپل و سامسونگ را پست سر گذارد. این ادعا زمانی از سوی هواوی مطرح می‌شود که آمار‌ها نشان‌دهند فروش بهتر گوشی‌های هوشمند اپل در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی است.

هوآوی به زودی مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل را دریافت می‌کند

در جلسه اخیری که دونالد ترامپ با مسئولان وزارت بازگانی آمریکا داشته مجوز آغاز همکاری مجدد تعدادی از شرکت‌های آمریکایی با شرکت هوآوی صادر شد. در واقع از این پس تعدادی از شرکت‌‌های حمل و نقل و فناوری آمریکایی می‌توانند روابط تجاری و همکاری‌های تخصصی خود با هوآوی را مجددا از سر بگیرند. البته هنوز جزئیات بسیار دقیقی از دستورات جدید رئیس جمهور آمریکا منتشر نشده است.

انتهای پیام/

کاربران هوآوی احتمالا می‌توانند به زودی از فروشگاه مجازی گوگل استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار