یک مقام کاخ‌سفید از سفر هیئت آمریکایی به ترکیه برای مذاکره در خصوص احتمال برقراری آتش‌بس در شمال سوریه خبر داد.

سفر هیئت آمریکایی به ترکیه برای مذاکرات آتش بس در شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام کاخ‌سفید اعلام کرد واشنگتن به برقراری آتش‌بس در شمال سوریه – منطقه‌ای که ترکیه چهارشنبه گذشته حمله نظامی به آن را آغاز کرده-- امیدوار است و به همین منظور قرار است یک هیئت آمریکایی برای مذاکره در خصوص آتش‌بس در آینده نزدیک به آنکارا سفر کند(!).

این مقام که به نام وی اشاره‌ای نشده است، روز گذشته اظهار داشت کاخ سفید همچنان متعهد است به اینکه با مذاکره به قطعنامه‌ای برای پایان دادن به شرایط فعلی در شمال سوریه دست یابد. به همین دلیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد این هیئت را به آنکارا اعزام کند تا در کوتاهترین مدت به توافق برسند. این مقام گفت: رئیس جمهور ترامپ عمیقا معتقد است باید به خشونت‌های غیرضروری که موجب کشته شده عده‌ای در شمال شرقی سوریه می‌شود، پایان داد(!).

اوایل روز دوشنبه، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که وی توسط دونالد ترامپ انتخاب شده تا همراه با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا، در راس هیئتی به ترکیه سفر کنند.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته عملیات نظامی خود با عنوان «چشمه صلح» را با ادعای پایان دادن به حضور تروریست‌ها در نزدیکی مرز‌های کشورش در شمال خاک سوریه آغاز کرد. این اقدام غیرقانونی که نقض حاکمیت کشور سوریه است از سوی شماری از کشور‌ها محکوم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
امریکا دید شمال سوریه هم به دولت واگذار می شود ونقشه تجزیه سوریه به بن بست رسیده است خواهان اتش بست ومذاکره شده است
آخرین اخبار