رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست سال به تخلفات ۵۰ شرکت حمل ونقل اعم از باری و مسافریرسیدگی شده است.

 رضایی، رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در ۶ ماهه نخست سال ، به تخلفات ۵۰ شرکت حمل ونقل اعم از باری و مسافری و تخلفات ۹۶ راننده ناوگان حمل ونقل عمومی استان  رسیدگی شده است.

او درخصوص آرای صادره در این جلسه افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به استان، برای شرکت‌های حمل ونقل بنا به نوع و مرتبه تخلف، رای تذکر کتبی، جریمه نقدی و لغو پروانه فعالیت از یک ماه تا یک سال صادر می شود.

رضایی ادامه داد:  از میان ۵۰ شرکت حمل و نقلی برای ۴۲ شرکت رای جریمه نقدی، برای ۲ شرکت مسافری لغو یک ماهه پروانه فعالیت و ۲ شرکت رای تذکر کتبی صادر و تعداد ۴ شرکت نیز از تخلف انتسابی تبرئه شدند

رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل ونقلی بوده اند بنا به نوع تخلف و تکرار آن، تذکر کتبی و تعلیق یک ماهه کارت هوشمند رانندگان در نظر گرفته شد و آراء مربوطه ابلاغ شد.

او در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکت‌ها و رانندگان نیز گفت: تخلف عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیط مسافری، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و. از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌ها بوده و تخلف جابجائی بار بدون بارنامه، عدم مهار بار مناسب، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و ... از جمله تخلفات انجام شده ازسوی رانندگان حمل ونقل عمومی برون شهری بوده است.

رضایی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل ونقل جاده‌ای و رضایت آنها، افزود: این اداره کل بر فعالیت‌های بخش حمل ونقل جاده‌ای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهاد‌ها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی نماییم.

رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: درحال حاضرتعداد ۱۰ هزار و ۴۹۹ راننده در بخش حمل ونقل کالا و مسافر داخلی و بین المللی استان فعال هستند.

انتهای پیام / ط ا

رسیدگی به تخلفات ۹۶ راننده ناوگان حمل ونقل عمومی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار