معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که طرح آمریکایی هادر فروپاشی اقتصاد کشور با شکست مواجه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از پروژه آبرسانی به بیرجند با اشاره به اینکه هم اکنون کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم از برنامه‌های در دستور کار دولت است و امیدواریم بتوانیم این دغدغه مردم را رفع کنیم.

او افزود: در تمامی بخش‌ها از جمله صنعت، نفت، کشاورزی و راه و شهرسازی کار‌های بزرگی انجام شده و در حال انجام است.

جهانگیری با اشاره به اینکه هم اکنون علیرغم اینکه کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، به یک کارگاه بزرگی برای فعالیت، کار و توسعه تبدیل شده است. ادامه داد:کشور ایران می‌تواند و شایستگی دارد قطب بزرگ تولید برق باشد و صادرات انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور  گفت: با وجود تبلیغات منفی در خصوص اینکه امسال خاموشی برق خواهیم داشت، خوشبختانه خاموشی جدی برق در بخش‌های صنعت، برق خانگی و خدمات نداشتیم و بلکه صادرات برق هم به کشور‌های همسایه داشتیم.

او افزود: کشور‌هایی که در همسایگی ما به انرژی برق نیاز دارند از جمله عراق، افغانستان و پاکستان برق صادر می‌کنیم و هزینه آن را نیز دریافت می‌کنیم.

 او با اشاره به وضع آب روستایی در خراسان جنوبی گفت: در ۱۰ سال قبل، به طور میانگین، سالانه ۳۰۰ روستا آبرسانی می‌شد، اما اکنون، تنها در سال ۹۵، ۲ هزار و ۹۰۰ روستا آبرسانی شد.


بیشتر بخوانید:خدمات‌رسانی به روستاییان از اولویت های دولت


جهانگیری افزود: از آغاز دولت دوازدهم هر سال ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار برای آبرسانی به روستا‌ها هزینه شده است.

معاون اول رئیس جمهور بر اجرای طرح سازگاری آب در خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: این طرح برای توسعه استان، باید به طور جامع و کامل تدوین و اجرا شود.

جهانگیری گفت: ۸ میلیارد دلاری معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در آب‌های مناطق مرزی کشور در ۵ سال گذشته انجام شد.

انتهای پیام / ط ا

ایران صادر کننده برق به کشور های همسایه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار