مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با آغاز سال زراعی جاری اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی آغاز شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میرجلیلی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با دستور استاندار و با توجه به آغاز سال زراعی جاری و درپیش بودن بارندگی ها، تیم‌های کارشناسی از مجموعه دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است و این تیم‌ها بررسی‌های خود را برای یافتن نقاط ضعف در مناطق مختلف استان آغاز کردند.


او افزود: آب منطقه ای، بنیاد مسکن، راهداری، دهیاری  ها، بخشداری ها، شهرداری‌ها و فرمانداران در این بررسی‌ها نقاط حادثه خیز، سیل بندها، دیوار‌های حفاظتی، کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی و همچنین شانه‌های و حائل‌های خاکی کنار جاده، آبنما‌ها و دهنه پل‌ها را بازدید می‌کنند و در صورت نیاز، اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند.


میرجلیلی گفت: همچنین دستگاه‌های امدادی که بازوان مدیریت بحران هستند، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی خود را برای مواجهه با ماموریت‌های احتمالی بروز می‌کنند.


مدیر کل دفترمدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با اشاره به وجود سوله‌های چندمنظوره مدیریت بحران در ۶ شهرستان استان افزود: ساخت این سوله‌ها در سایر شهرستان‌ها نیز در دستور کار است.


میرجلیلی گفت: در سال زراعی گذشته با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع رسانه ها، با وجود بارندگی ۱۰۰ میلی متری، خسارت‌ها ۳۸ درصد کاهش داشت.


او با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته خسارت‌های جانی در سیلاب ها، ناشی از بی احتیاطی و بی توجهی به اخطار‌های دفتر مدیریت بحران بوده است، افزود: با توجه به اینکه بارندگی‌ها در خراسان جنوبی رگباری و احتمال وقوع رواناب و سیلاب زیاد است، مردم در هنگام بروز این حوادث باید احتیاط بیشتری کنند.


انتهای پیام/ب


تلاش مدیریت بحران خراسان جنوبی برای کاهش خطرات سیل احتمالی

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.