خبرگزاری رسمی سوریه از خروج ۱۵۰ سرباز آمریکایی از این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد حدود ۱۵۰ نظامی آمریکایی و نیرو‌های خارجی امروز، دوشنبه از طریق فرودگاه «رحیبه» در حومه شهر مالکیه، خاک سوریه را ترک کردند و وارد عراق شدند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند وارد شهر الطبقه و فرودگاه نظامی این شهر شوند. یگان‌های ارتش سوریه امروز همچنین وارد شهر «عین عیسی» و شماری از روستا‌ها و شهرک‌ها در حومه رقه و نیز شهرک تل تمر در حومه شمالی حسکه شدند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود آمریکا آماده است تا حدود هزار سرباز آمریکایی باقیمانده در شمال سوریه را در سریعترین زمان ممکن از این کشور خارج کند.

وزیر دفاع آمریکا گفته بود: ما در ۲۴ ساعت گذشته فهمیدیم نیرو‌های ترکیه شاید به دنبال توسعه میزان حملات شان به شکلی بیشتر از آنچه برنامه ریزی شده باشند؛ همچنانکه متوجه شدیم نیرو‌های سوریه دموکراتیک به دنبال پیمان بستن با سوری‌ها و روس‌ها به منظور انجام ضد حمله علیه نیرو‌های ترکیه در شمال سوریه هستند.

از ۹ اکتبر امسال، ترکیه عملیات تجاوزکارانه چشمه صلح را در شمال شرقی سوریه آغاز کرده است. اردوغان در توجیه این عملیات می‌گوید باید امنیت مرز جنوبی ترکیه را تأمین و با این کار بازگشت آوارگان سوری را تسهیل کند. این عملیات با حملات هوایی به راس العین و دیگر شهر‌های مرزی سوریه آغاز شد. آنکارا سپس عملیات زمینی را آغاز کرد و در ۱۱ اکتبر اعلام کرد که کنترل راس العین را به دست گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار