مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در باره زنده گیری پرندگان شکاری هشدار داد و گفت: زنده گیری آن‌ها باعث آسیب به چرخه طبیعت و انقراض نسل آن‌ها می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با سرد شدن هوا در نیم کره شمالی زمین، پرندگان شکاری و برخی دیگر از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای بقای خود از نیمه دوم سال مهاجرت به مناطق گرمسیر را آغاز می‌کنند و بخشی از سال را در این مناطق به زمستان گذرانی می‌پردازند.

عباس نژاد افزود: دراین میان استان قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب وهوایی سالانه پذیرای صد‌ها پرنده شکاری مهاجر است که برای زمستان گذرانی به این استان روی می‌آورند.

عباس نژاد گفت: به منظور مقابله با افراد سودجو و قاچاقچیان این پرندگان، این اداره کل در سال‌های اخیر تلاش کرده است با فرهنگ سازی مشارکت تشکل‌های زیست محیطی برای صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی استان را در اولویت‌های کاری خویش قرار دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: شکار این پرندگان که تهدیدی جدی برای انقراض و نابودی این گونه پرندگان کمیاب و باارزش است، زنگ خطر و هشداری برای مسوولان و دوستداران محیط زیست و طبیعت خواهد بود.

انتهای پیام/ک

زنده گیری پرندگان شکاری آسیب به چرخه طبیعت

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.