دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از پاکسازی کامل دره فرحزاد تا پایان امسال خبر داد.

پاکسازی کامل دره فرحزاد تا پایان امسالبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست تخصصی مدیران سازمان‌های مردم نهاد منتخب استان‌های تهران و البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز با منتخبان سازمان‌های مردم نهاد استان‌های تهران و البرز بود که یکی از درخواست‌های این سازمان‌ها حضور در کمیته‌های رسمی ستاد بود و پذیرفته شد که طی یک ماه آینده دستورالعمل آن اصلاح شود.

وی افزود: هر کدام از کمیته‌های قانونی ستاد که تدوین آیین نامه می‌کنند که یکی از این سازمان‌ها در این کمیته با حق رای حضور داشته باشند.

مومنی گفت: انتظار ستاد از سازمان‌های مردم نهاد همکاری و کمک در موضوع پیشگیری و یاریگران زندگی و اولویت قرار دادن آن است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: براساس آمار‌های سازمان ملل تولید و عرضه موادمخدر به صورت صنعتی و سنتی در دنیا به ویژه در افغانستان و منطقه ما رو به افزایش است.

افزایش ۵۰ درصدی تولید موادمخدر در دهه گذشته

مومنی بیان کرد: تولید موادمخدر در دهه گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است، بنا بر این آمار در کنار درمان باید به موضوع پیشگیری توجه ویژه‌ای کرد.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد مناطق شوش، هرندی و مولوی پاکسازی شده است؛ از این مناطق بیش از ۵ هزار معتاد جمع آوری و به مراکز نگهداری منتقل شدند.


بیشتر بخوانید: اعتیاد دغدغه نخست مردم جامعه است


مومنی گفت: برخی از خانه‌های پلاک قرمز هنوز به صورت مصادره هستند و برخی با حضور مقام قضایی بازگشایی شدند.

وی افزود: پاکسازی محله دره فرحزاد نیز آغاز شده است و تا پایان امسال این مناطق نیز مانند دیگر محله‌ها پاکسازی کامل می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
پاتوق الماس پاکسازی بشود 90 درصد مشکل روددره فرحزاد قسمت کارتن خوابها و ارازل حل مسشود .
آخرین اخبار