رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) در ۵۰۰ محله تهران خبر داد.

اجرای طرح پازک در ۵۰۰ محله سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه همایش طرح یاریگران زندگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع پیشگیری در حوزه موادمخدر از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه فعالیت‌های خوبی در ۳۹ سال اخیر در بهزیستی صورت گرفته است.

او افزود: برای گروه‌های هدف و زنان و کودکان نیز اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفته است و در حال حاضر در ۵۰۰ محله طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) اجرا شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به گسترش فضای مجازی بیان کرد: امروز فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است، لذا فعالیت‌هایی برای آگاهی بخشی مردم و جوانان در این فضا صورت گرفته است.

قبادی دانا با اشاره به افتتاح اولین مرکز جامع درمان اعتیاد در روز‌های آینده در اصفهان گفت: رویکرد این مرکز اجتماع محور است. افراد به مدت ۴ ماه در این مرکز حضور پیدا می‌کنند و بعد از آن نیز به مدت ۸ ماه تحت نظر خواهند بود. در این مرکز برای هر فرد یک نسخه خاص در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تلاش کردیم تا از روش خانواده درمانی و بهره‌مندی از گروه‌های مردم نهاد استفاده کنیم تا نتایج خوبی را شاهد باشیم. ظرفیت این مرکز ۱۰۰ نفر است و به مرور زمان به ظرفیت آن افزوده خواهد شد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۵ درصدی شیوع مواد مخدر در ۱۰ سال گذشته


او ادامه داد: این مرکز توسط خیریه‌ها ایجاد شده است و قطعا هزینه‌های درمانی آن کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین حرفه آموزی نیز در این مراکز دنبال می‌شود و از طرفی افرادی که سرپناهی هم ندارند، مورد حمایت این مرکز قرار خواهند گرفت. این مرکز فعلا در استان اصفهان ایجاد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: اگر معضل اعتیاد حل شود، جلوی بروز بسیاری از آسیب‌ها گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

جزئیات اجرای طرح پازک در ۵۰۰ محله سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار