رییس اداره اماکن عمومی مازندران گفت:هر گونه تخلف در حوزه اماکن عمومی از وظایف این اداره است و به به طور دقیقی نظارت می‌شود.

تقوی رییس اداره اماکن عمومی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت:بر اساس قانون نظام صنفی و به استناد آیین نامه اماکن که در راستای بند ۱۴ ماده ۴ قانون انتظامی تدوین شده است، همکاران ما در بخش‌های مختلف هر گونه مواردی را که در حوزه اماکن عمومی و مراکزی که با عموم مردم سر و کار دارند را به طور دقیق نظارت می‌کنند.

او با بیان اینکه  اماکن در واقع مرجع استعلام شونده است، افزود:برای صدور پروانه کسب لازم است از این اداره برای صلاحیت فردی، ضوابط انتظامی و مسایل ترافیکی استعلام شود.

سرهنگ تقوی گفت:صدور پروانه طبق قانون بر عهده اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف است، اما اماکن به عنوان مرجع استعلام کننده صلاحیت فرد متقاضی را از لحاظ اخلاقی، موضوعات کیفری و امنیتی و انتظامی بررسی می‌کند.

او افزود:بعد از صلاحیت فرد، وضعیت مکان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از لحاظ انتظامی مشکلی نداشته باشد.

رییس اداره اماکن عمومی مازندران گفت:برخی از صنوف نیاز به استعلام ترافیکی نیز دارد که ما با اعزام کارشناس پاسخ استعلام را برای افتتاح مکان اعلام می‌کنیم.

سرهنگ تقوی گفت:بیشترین تخلف در حوزه کاری این اداره افرادی هستند که به سبب جهل به قانون اقدام به بازگشایی واحد صنفی بدون اخذ مجوز می‌کنند که از فعالیت آن‌ها جلوگیری و واحد متخلف پلمب می‌شود.

او افزود:بخش دیگری از بیشترین تخلفات در حوزه کاری ما اجرا نکردن تکلیف صنفی و یا تداخل صنفی است.

رییس اداره اماکن عمومی مازندران با بیان اینکه کلیه مراکز که به عنوان واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند مکلف به رعایت قوانین هستند گفت:به عنوان تکلیف صنفی ،ساعت صنفی در کمیسیون نظارت استان و شهرستان‌ها برای آن‌ها تعریف شده است که افراد مکلف به رعایت آن هستند.

سرهنگ تقوی افزود:یکی از مولفه‌ای مهم امنیت پایدار مشارکت مردم است که می‌توانند در تامین و تولید امنیت نقش آفرینی کنند و همیار پلیس باشند.

انتهای پیام/س

نظارت دقیق بر اماکن عمومی از سوی پلیس اماکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار