رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از پیش بینی ۱۰۷ موکب در داخل و خارج از کشور برای مراسم اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان مازندران با اشاره اقداماتی که در کشور برای تبین ارزش‌های عاشورایی انجام می‌شود،گفت: برای مراسم اربعین امسال ۱۰۷ موکب در داخل و خارج از کشور پیش‌بینی شده است.

او افزود: ۴۷ موکب در داخل خاک عراق و مابقی در کشور تا مرز جاوه که محل ورود زائران پاکستانی است،  برای پذیرایی از زائران این کشور اقدامات لازم  پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برپایی موکب‌های اوقاف در سامره، کوفه و  کاظمین، گفت: در مسیر نجف به کربلا، شهر نجف و کربلا موکب‌های اوقاف فعال است.

خاموشی با اشاره به تصمیم‌گیری‌های جدید این مجموعه برای کمک به حوزه‌های علمیه، گفت: اوقاف جهت دهی خاصی در کمک به حوزه‌های علمیه را در دستور کار خویش دارد.

او افزود: با این طرح قدرت مالی برای اوقاف در چند سال آینده ایجاد می‌شود که در سطح کلان نزدیک به ۲۰ درصد به افزایش درآمد اوقاف کمک می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت اوقاف در زمینه مدرسه سازی که حدود ۶ هزار باب در سطح کشور است، گفت: در تعامل با آموزش و پرورش می‌توانیم برای کیفی سازی این مدارس کمک کنیم و به دنبال افزایش خدمات در این مدارس هستیم.
 
انتهای پیام/س
 

رییس سازمان اوقاف کشور در مازندران

برچسب ها: اوقاف ، ولی فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.