رای الیوم در گزارشی به تحسین مواضع ایران و کره شمالی در قبال زیاده‌خواهی‌های آمریکا پرداخت.

رای الیوم: کشورها باید تسلیم نشدن در برابر آمریکا را از ایران و کره شمالی بیاموزندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم با اشاره به توقف مذاکرات کره شمالی و آمریکا در سوئد (اینجا) نوشت: پیونگ‌یانگ، دونالد ترامپ را به چالش کشیده است و راه ایستادگی در برابر آمریکا را در پیش گرفته است و از سوی دیگر ایران نیز اینگونه است به طوری که اکنون این تهران است که آمریکا را به تسلیم وا داشته است که این مسئله باید درسی برای اعراب باشد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله جدید خود نوشت: کره شمالی مذاکرات با واشنگتن در سوئد را متوقف و این خروج را با آزمایش موشک‌های بالستیک جدید تثبیت می‌کند تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به چالش بکشد این مذاکرات از موضع قدرت و شجاعت است، اما آیا اعراب از این اقدام کره شمالی درس می‌گیرند؟

مقاله نویس رای الیوم ادامه داد: مشکلات فراروی رئیس جمهور آمریکا از هر سمت و سویی به طور مستمر در حال تشدید شدن است به طوری که علاوه بر آغاز تحقیقات برای انزوای ترامپ و عزل وی یعنی تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا با هدایت نانسی پلوسی معروف به زن آهنین دموکرات ها، کره شمالی نیز هم اکنون از توقف مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای خود خبر داده است؛ مذاکراتی که آخرین دور آن در استکهلم و با نظارت مقامات کشور سوئد به اجرا درآمده بود.

علاوه بر این، اقدام کره شمالی زمانی برای ترامپ چالش برانگیز‌تر شد که روز چهارشنبه گذشته پیونگ یانگ اعلام کرد موشک جدیدی آزمایش کرده است که این موشک از یک زیردریایی پرتاب شده است (اینجا). این مسئله می‌تواند ترامپ را در تنگنای شدیدی قرار دهد؛ به طوری که از همه توافقنامه‌های سابق خارج شود؛ توافقنامه‌هایی که در نشست‌های سنگاپور و هانوی بین رئیس جمهور کره شمالی و همتای آمریکایی وی به امضا رسید که مهمترین بند‌های آن شامل توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشک بالستیک بوده است.


بیشتر بخوانید: کره شمالی: آمریکا سیاست خصمانه خود را متوقف کند


اما جالب آن است که این پیونگ یانگ بوده که به واشنگتن هشدار داده است نه برعکس! به طوری که سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد: پیونگ یانگ به آمریکا تا پایان سال جاری مهلت می‌دهد تا پیشنهاد‌هایی قابل قبول درباره مسائل و مشکلات موجود بین دو کشور ارائه دهد.

کره شمالی با این رفتار‌های خود در واقع درس صلابت و قدرت در مذاکرات، به همه دشمنان آمریکا به ویژه در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) می‌دهد زیرا در برابر محاصره ها، تحریم‌ها و تهدید‌های آمریکا تسلیم نشده است و مسیر خود را در اجرای برنامه‌های هسته‌ای و بالستیک در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فتاحی
۰۸:۲۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
جالبه که بعضی از دوستان بودن با امریکا رو خوشبختی و نبودن را بدبختی درک میکنن .حالا فرض کنیم که ما هم با امریکا باشیم یا گاو شیرده ایم براشون یا زندان ابو غریب را باید تجربه کنیم یا مثل افغانستان باید هر روز شاهد بمباران و ترور و بمب گذاری باشیم .والله سیاستهای امریکا خوشبختی نمیاره فقط مصیبته اینکه جلوی امریکا قد علم کردیم و حرفی برای گفتن داریم هزینه بالایی داره اقا بودن هزینه داره ولی اقا بالا سر داشتن بی هزینه اس .چشما را باید شصت جور دیگر باید دید یعنی همان بصیرتی که رهبرم میفرماین .درسته وضعیت معیشت بسیار سخته و طاقت فرسا ولی یادمون نره این همان هزینه اقا بودنه .یکم بیشتر دقت کنیم میبینیم که فقط امریکا نیست که با ایران عداوت داره بلکه تمام دنیا علیه ایرانه و دلیلش فقط بر میگرده به منطق و دین و مذهب ما چرا که ما داری جای پای امامان و معصومین قدم میزاریم .جانم فدای رهبرم سید علی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
باید کره شمالی با ایران از هر لحاضی متحد بشه و داد و ستد داشته باشه خدا رو چه دیدی یهو دیدی کره شمالی بعد از اتحاد با ایران همگیشون شدن مسلمون بعدش میشن برادرهای دینیمون مثل روسیه و چین که شدن برادرهای دینیمون الان تو روسیه دیگه به پوتین فقط نمی گن پوتین میگن برادر حاج پوتین بند پوتینتو صفت کن اونم میگه ممنونم که تذکر دادی ، یا توی چین به شی جی پینگ فقط نمی گن پینگ الان دیگه بهش میگن برادر حاج پینگ بریم پینگ پونگ بازی کنیم اونم میگه به یه شرط که اگه بازی رو بردم بریم شیراز فالوده شیرازی بخوریم طرف مقابلشم میگه برادر در اسلام شرط بندی حرومه بهتر بری همون نودلیتتو بخوری با آب جوش خلاصه عجب دنیایی قمر در عقربیه . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
چقد غلط املایی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
درود بر مقاومت
Sweden
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
والا نمی دونیم چی بگیم.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما که هر روز خدا استرس و ترس خیلی از مسایل رو داریم. تحریم و تهدید به جنگ و تورم 40 درصد و بیکاری و نوسان قیمت و ... و در کل اینده مبهم. ای کاش با سیاست درست تر از ارزش ها و داشته هایمان دفاع می کردیم.
Netherlands
آشناست
۲۱:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
کره شمالی هم مانند ما هستند. در شرایطی که کره جنوبی از نظر صنعت و در تمام حدود آن یعنی از بلدوزر و کشتی تا خودرو و لوازم خانگی، از لوازم برقی تا لوازم صوتی و تصویری و مبایل و تبلت، دنیا را قبضه کرده است و حتی سریال های بی مزه و چاخان شاخدار کره ای مثل جومونگ در تمام دنیا مشتری دارد، کره شمالی دلش به این خوش است که اگر مردمش در فقر و گرسنگی هستند، دستکم یک موشک بالستیک آزمایش کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
mn
۲۱:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
یکم به فکر مردمم باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
مردم ایران آمریکا را به تسلیم وا داشتند.وگرنه که دولت در حال مذاره با آمریکا و کوتاه آمدن در برابرشان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
فقط از ملت مایه نزارین مسئولین خودتان فقط با سپر کردن مردم ملت را عذاب ندین شنا کردن بدون خیس شدن ممکن نیست ملت در بدترین شرایط اقتصادی بسر میبرن الا اون ۴درصدیا که اصلا قیمت اقلام را نمیدونن در بازار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
پس هدف کمونیسمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
آفرین به کره شمالی و آفرین به ایران زیرا هر کشوری باید خودش باشد نه دیگری و نه وابستگی.
Iran (Islamic Republic of)
آرش جهانشاهی
۱۴:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
رای الیوم کیه ؟
Netherlands
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
چاپ انگلستان هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا که تنها سلاحش تحریم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
از کره بیاموزن که بدبخت باشن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
نه از عربستان بیاموزن که هم ذلالت دارن و استبداد و خفقان
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۸:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
پ ن پ !! از سعودیها یاد بگیرن تا خوشبخت بشن ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
تصورشما از کره شمالی همون تصویریه که رسانه های غربی تو کله امثال شما کردند مثل همون تصویری که از ما تو غرب ساختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
شما که شنا کردین ملت را قایق خود کردین و خیس نشدین پس نمیدونین درد ملت را شما مرفهین بی درد اصلا نمیدونین تحریم چیست چون انبارهایتان آنقدر پر ومملو هست که درد گرسنگان را نمیفهمین
Iran (Islamic Republic of)
ماد
۲۰:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بدبختی کره ایی اا اینه که خودش تو بهترین کاخه مردمش مثل نظامی ها باید یک سری قوانینی رو که به زور و اجبار براشون در نظر گرفتن اجرا کنند خیلی جالبه بله استقامت خوبه نه اینکه ی هعده خوب بخورن و ببرن و اکثر مردم تو بدبختی زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
درود بر ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
درود خدا بر مقاومت
آخرین اخبار