مشاور تجاری کاخ سفید آغاز روند رسمی بررسی استیضاح دونالد ترامپ را که از سوی دموکرات‌ها اعلام شد، از چین و روسیه هم برای آمریکا خطرناک‌تر توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید دیروز (سه شنبه) اعلام کرد آغاز بررسی روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که از سوی دموکرات‌ها انجام شده است می‌تواند برای دولت حتی خطرناک‌تر از کشور‌هایی مثل روسیه و چین باشد.

ناوارو در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: این یک بازی بسیار خطرناک است که دموکرات‌ها می‌خواهند آغاز کنند. هر روز رئیس جمهور باید با چین دست و پنجه نرم کند، او باید با روسیه دست و پنجه نرم کند، او باید با ایران و کره شمالی دست و پنجه نرم کند و حالا مجلس نمایندگان آمریکا؛ و من واقعا نمی‌دانم کدامیک از این‌ها تا چند ماه آینده خطر بیشتری به دنبال خواهند داشت.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش هانتر بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از سوی نمایندگان دموکرات مورد انتقاد‌های زیادی قرار گرفته است.

اخیرا هم محتوای گفت و گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته است و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

این افشاگری‌ها همچنین باعث شد نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را بر سر درخواست کمک از یک دولت خارجی اعلام کند. ترامپ هر گونه تخلفی در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور اوکراین را انکار کرده است.

در پی این رسوایی ۲۱۹ نماینده دموکرات هفته پیش به همراه یک نماینده مستقل به اجماع خواهان استیضاح و تحت پیگرد قرار دادن ترامپ شدند.

رئیس‌جمهور آمریکا هم در واکنش به آغاز تحقیقات برای استیضاح او در پیامی توئیتری نوشت: «طبق چیز‌هایی که روز به روز دستگیرم می‌شود دارم به این نتیجه می‌رسم که اتفاقی که در حال رخ دادن است استیضاح نیست بلکه کودتا است!»

انتهای پیام/

 
برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار