الجزیره در گزارشی علت شکست مجدد مذاکرات واشنگتن-پیونگ‌یانگ را کارشکنی هیئت آمریکایی اعلام کرد.

الجزیره: زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها این بار نیز مذاکرات با کره‌شمالی را به بن‌بست کشاندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی درباره علت توقف گفت‌وگو‌های کره شمالی و آمریکا اعلام کرد: ما هیچ چیز تاکنون از دولت ترامپ نشنیده‌ایم، اما بیانیه‌ای را تیم مذاکره کننده کره شمالی صادر کرد. اکنون مطالب بیشتری از این بیانیه به دست ما رسیده است. در این بیانیه آمده است مذاکره انتظارات ما را برآورده نکرده است و در نهایت بدون هیچ نتیجه‌ای متوقف شد. این مسئله کاملا به خاطر این واقعیت روی داد که آمریکا از موضع گذشته خود دست برنداشته است. آمریکا توقعات خود را افزایش داده و رویکرد انعطاف پذیری و شیوه‌های جدیدی را پیشنهاد نکرده بود و ما را به شدت مایوس کردند و اشتیاق ما را برای مذاکره با نیاوردن هیچ چیز بر روی میز از بین بردند.

خبرنگار الجزیره افزود: این گفت‌وگو‌ها در لحظه حساس و زمانی برگزار شد که اوضاع در شبه جزیره کره به نقطه قاطع مذاکره یا رویارویی رسیده است. بنابراین، ما باید با مسئولیت تضمین رسیدن به نتیجه به میز مذاکره بیایم. این بیانیه کره شمالی است و گفته است آمریکا بدون هیچ عقیده جدیدی به میز مذاکره آمد.

خبرنگار الجزیره گفت: دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، هر دو نیاز به برنده شدن دارند. دونالد ترامپ هنوز دستاورد عمده‌ای در سیاست خارجی ندارد و کیم جونگ اون هم دستاوردی نداشته است و از نظر نخبگان کره شمالی خوب نیست. کره شمالی گفته است آمریکا هیچ چیزی را به میز مذاکره نیاورده است، اما هفته گذشته خبری به بیرون درز کرد که در آن گفته شده بود آمریکا چیزی را به میز مذاکره می‌آورد و آن توقف موقتی تحریم‌های سازمان ملل متحد بر صادرات محصولات نساجی کره شمالی و زغال سنگ در صورت اقدام کره شمالی در برچیدن تاسیسات «یونگ بیون» و متوقف کردن غنی سازی اورانیوم است. ما نمی‌دانیم که آمریکا این‌ها را پیشهاد کرد یا خیر، اما این برای کره شمالی کافی نبود. ما نمی‌دانیم خبر‌های دیگری در این باره منتشر می‌شود یا خیر، اما مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز ابراز امیدواری کرد این نخستین دور از دور‌های بعدی گفت‌وگو‌ها باشد.

پیش از این نیز مذاکرات آمریکا و کره شمالی چندین بار به بن‌بست خورده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار