سردار زاهدیان گفت: طبق قوانین کشور عراق حمل داروهای مخدر جرم بوده و حبس‌های بین یک تا سه سال و جرایم نقدی ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان برای آنها در نظر گرفته شده است.

همراه داشتن دارو بدون نسخه پزشک به عراق مجازات سختی در پی‌داردبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره حمل دارو‌های غیرممنوعه توسط زائران در سفر اربعین گفت: زائرانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند در صورتی که دارای بیماری و یا مشکلات فردی هستند و دارو مصرف می‌کنند به دلیل آنکه برخی از این دارو‌ها بر اساس قوانین داخلی کشور عراق دارو‌های غیرمجاز تلقی می‌شوند و همراه داشتن آن موجب می‌شود تا مشکلاتی برای زائر و گروه‌های کاروانی  ایجاد کند.

سردار زاهدیان بیان کرد: حمل دارو‌هایی مانند دیازپام، فلورازپام، اگزازپام، لورازپام و قرص‌ها و دارو‌هایی که حاوی کدئین هستند مانند متادون، ترامادول و شربت تریاک که به نوعی مواد مخدر را در خود دارند، همگی در کشور عراق ممنوع است.

او تأکید کرد: طبق قوانین کشور عراق حمل چنین داروهایی جرم بوده و حبس‌های بین یک تا سه سال و جرایم نقدی ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان برای آنها در نظر گرفته شده است.

سردار زاهدیان گفت: افراد بیمار با مراجعه به پزشک خود دارو‌های جایگزین را دریافت کنند تا درمانگاه‌های آن سوی مرز‌ها با تجویز دارو‌های جایگزین مشکل این افراد را حل کنند، بنابراین همراه داشتن نسخه و پرونده درمانی بیمار می‌تواند برای پیگیری بیماری در عراق موثر باشد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تأکید بر اینکه زائران به هیچ عنوان اموال و اجناس دیگران را حمل نکنند، گفت: برخی افرادی بسته دارو‌های غیرمجاز و یا مواد مخدر خود را به دیگران سپرده‌اند تا در آن سوی مرز تحویل بگیرند که نهایتاً این افراد با مشکل مواجه شده و حکم زندانی برای آنها به عنوان مجرم بریده شده است.


بیشتر بخوانید: مرز خسروی از ساعت ۷ صبح تا ۱۶:۳۰ باز است/ تردد زائران از مسیر جایگزین


انتهای پیام/

حمل کدام داروها به کشور عراق ممنوع است؟

برچسب ها: اخبار سیاسی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار