مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ از امروز یکشنبه ۱۴ مهر ماه در مازندران همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ از ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی در مازندران همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: همزمان با اجرایی شدن این طرح ارتقای  طرح رتبه بندی کشتارگاه‌های طیور در استان نیز آغاز بکار می‌کند.

او افزود: افزایش کیفیت مرغ تولیدی، کاهش افت وزنی مرغ به دلیل عدم غوطه وری در آب و یخ، استانداردسازی و عرضه مرغ سایز از مزایای این طرح است که به نفع مصرف کنندگان خواهد شد.

رضوانی گفت: اجرایی شدن این طرح یک رقابت در بین کشتارگاه‌ها بوجود می‌آورد که مرغ با کیفیت‌تری نیز به بازار عرضه کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: بسته بندی و عرضه مرغ کامل و نیز قطعه بندی شده در قالب سه رتبه درجه یک ممتاز، درجه یک و درجه ۲ خواهد بود.

او گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای کیفیت و بهداشت مرغ عرضه شده در بازار و تضمین سلامت آن برای مردم است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ یک گام در راستای امنیت غذایی کشور خواهد بود، افزود: در طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ ارتقای مسائل بهداشتی از نظر باقیمانده دارویی بررسی می‌شود و سایزبندی مرغ بدون آنتی بیوتیک، افزایش صادرات، رتبه بندی کشتارگاه، عرضه مرغ استحصالی از خط یک فقط به صورت تازه و سرد، کنترل دقیق ناوگان حمل و نقل، خودکنترلی و مسئولیت‌پذیری تولیدکنندگان و ارتقای کیفیت بهداشتی محصولات بسته‌بندی شده از ویژگی‌های بارز این طرح است.

رضوانی وظیفه دامپزشکی را تامین سلامت و امنیت غذایی مردم بیان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا وظیفه خود در راستای پوشش کامل واکسیناسیون را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/ س

مرغ‌های تولیدی مازندران رتبه بندی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.