مدیرکل دامپزشکی مازندران به بهره برداران و دامداران استان درباره مقابله با خطرات ناشی از احتمال وقوع سیل توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: با توجه به پیش بینی وضع هوا و احتمال ورود سامانه بارش‌زا در هفته جاری در نیمه شمالی و در نیمه شرقی که سبب بارش‌ها به صورت رگباری و منطقه‌ای خواهد شد و احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیل در معابر عمومی وجود خواهد داشت.
 
وی افزود: بمنظور جلوگیری از خسارات ناشی از سیل از دامداران مازندرانی درخواست کرد تا موارد ایمنی و نکات بهداشتی ذیل لازم را رعایت کنند.
 
رضوانی به ذخیره علوفه به میزان کافی در دامداری‌ها اشاره کرد و گفت: علوفه را در قسمت‌هایی از دامداری که احتمال نفوذ آب ندارد نگهداری کنند.
 
مدیرکل دامپزشکی مازندران بر ایجاد سیل بند در اطراف دامداری به منظور جلوگیری از ورود آب به واحد دامداری‌ها استان تاکید کرد و افزود: واحد‌های دامداری غیرفعال در مناطق امن‌تر جهت تخلیه اضطراری و انتقال دام در واحد‌های سیل زده شناسایی شود.
 
وی بر اطلاع رسانی سریع به اکیپ‌های دامپزشکی از میزان دقیق تلفات دامی و کمک و همکاری جدی در دفن بهداشتی تلفات دامی و خودداری از رهاسازی تلفات در محیط تاکید کرد.
 
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری‌های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب با اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی جهت مایه کوبی دام‌ها بر علیه بیماری‌های مختلف همکاری داشته باشند.
 
رضوانی افزود: پس از فروکش کردن سیل مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه دامداری پاشیده شود.
 
وی گفت: سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها در مقابله با انگل‌های خارجی پس از فروکش کردن سیل ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به انجام طرح‌های موفق مشترک دامپزشکی با بسیج از جمله واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل، افزود: تجربه حضور مردم در مدیریت بحران‌ها ستودنی است .

رضوانی از جمله طرح‌های قابل بررسی برای اجرا را، آموزش بهره برداران برای آشنایی با نحوه مقابله با بروز و انتشار بیمار‌های دامی، ایجاد قرنطینه در کانون‌های بیماری، سمپاشی و ضدعفونی بدن دام و جایگاه نگهداری دام‌ها بر علیه انگل‌های خارجی و واکسیناسیون دام‌ها برشمرد و گفت: در سال جاری همکاری خوبی با بسیج برای اجرای امورات محوله دامپزشکی در مناطق بالادست و محروم خواهیم داشت.

انتهای پیام/آ



اطلاعیه بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مازندران

برچسب ها: دامپزشکی ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.