مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی در بخش صنایع تبدیلی این استان خبر داد.

سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی در بخش صنایع تبدیلی این استان خبر داد و گفت: با این میزان سرمایه‌گذاری، ارزش صنایع کشاورزی این خطه به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

او، تعداد واحد‌های صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری را ۲۱۰ واحد بیان کرد و افزود: بیش از سه هزار نفر در بخش صنایع کشاورزی استان مشغول کار هستند.

غریب میزان تسهیلات بانکی دولت برای رونق صنایع تبدیلی در دوسال گذشته را یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: در این مدت ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش هم در اختیار بهره‌برداران صنایع کشاورزی استان قرار گرفته است.

او ادامه داد: هم اکنون ضریب اشتغال این استان در بخش کشاورزی ۲۲ درصد می‌باشد و این در حالی است که این رقم در سال ۹۲ کمتر از ۱۵ درصد بود.

غریب با بیان اینکه این استان باتولید ۲۴ هزار تن ماهی سردابی ۱۵ درصد تولید آبزیان کشور را داراست گفت: ۴۵ درصد نیاز خوراک ماهی قزل آلا، حدود ۱۵ درصد خوراک میگو و ۳۰ درصد خوراک ماهی گرمابی کشور در این استان تولید می‌شود.

او، به توسعه و کاشت سه هزار هکتار گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و افزود: از این میزان ۳۰۰ هکتار زیر کشت زعفران و ۲۰۰ هکتار محصول گل‌محمدی قرار دارد که فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی محصولات تولیدی در بخش گیاهان دارویی یک ضرورت انکارناپذیر است.

انتهای پیام/ز

وجود ۲۱۰ واحد صنایع تبدیلی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار