مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از شکسته شدن رکورد تولید چغندر قند در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع مدیران صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور گفت: در سال گذشته علیرغم محدودیت در تأمین آب، رکورد تولید چغندر با میزان ۷۰ هزار تن در استان شکسته شد.

او افزود: با توجه به اینکه در نگهداری محصولات کشاورزی محدودیت وجود دارد باید به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی حرکت کنیم تا ضایعات تولید در این بخش به حداقل برسد.

غریب اضافه کرد: تقریبا ۲۲ درصد اشتغال مستقیم چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی است و یک سوم اقتصاد استان به این بخش وابسته است.

او با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های تولید بادام در کشور است، ادامه داد: متأسفانه در خصوص فرآوری و صادرات این محصول کار خاصی صورت نگرفته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت زعفران و ۳۰۰ هکتار نیز زیر کشت گل محمدی است که اگر فکری به حال فرآوری این محصولات نشود در آینده کشاورزان با مشکل مواجه می‌شوند.

او با بیان اینکه در بخش کشاورزی بیش از یک‌هزار میلیارد سرمایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: ۲۱۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشتغال بالای ۲ هزار نفر در سطح چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است.

غریب تأکید کرد: در بحث تامین نهاده با وجود تحریم‌ها و مشکلات ارزی هیچ کمبودی در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت.

انتهای پیام/ز

 ۲۲ درصد اشتغال مستقیم چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار