فرمانده انتظامی استان فارس، از افزایش ۲۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد.

حوادثبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، اقدامات و برنامه‌های فرماندهی انتظامی فارس در هفته ناجا اعلام کرد.

او ادامه داد: شعار امسال نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، امین مردم» است، و این یعنی کار‌ها را هوشمندانه انجام داده و برنامه ریزی برای شروع به کار و طرح وجود داشته باشد.

حبیبی با اشاره به پلیس هوشمند، تصریح کرد: ماموریت‌ها و شکل جرائم در حال تغییر است به فرض اگر جرمی با ماهیت سرقت داشتیم همه فکر می‌کردند دزدی یعنی از دیوار کسی بالا رفتن است در حالی که اکنون سرقت در داخل ماشین وجود دارد تا سرقت در فضای مجازی.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: پلیس هوشمندانه باید برنامه ریزی کرده و آسیب‌ها را برداشته یا کاهش دهد.

حبیبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون برنامه ریزی شده و برنامه داریم تا با کمک همه ارگان‌ها و بخصوص اهالی رسانه در این آشوب فضایی که از مجازی گذشته و حقیقی شده است، احساس امنیت بین مردم بیشتر شود.

او درخصوص عملکرد نیروی انتظامی با بیان اینکه در ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کشفیات مواد مخدر افزایش داشته است، ادامه داد: به دلیل پهناور بودن و همجوار بودن استان فارس با استان‌های آسیب دیده با مواد مخدر تلاش می‌شود به کمک اهالی رسانه مسیر مواد مخدر در استان را برداریم.

فرمانده انتظامی فارس گفت: سرقت های خرد و کشفیات سرقت افزایش داشته است .

او با اشاره به افزایش 150 درصدی جرائم فضای مجازی، افزود: فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده و همه کسانی که در جستجوی کار هستند، سارقان و خیلی از سیاسیون در این فضا حضور دارند و می طلبد تا آسیبی بیش از این ندیده ایم آگاهی خود را نسبت به فضای مجازی بیشتر کنیم.

حبیبی با اشاره به اینکه از پنج شنبه جاری، هفته نیروی انتظامی شروع می شود اضافه کرد: غبارروبی حرم های مطهر احمد بن موسی(ع) ، سید علاالدین حسین (ع) و علی بن حمزه (ع) از جمله برنامه های این هفته است.

او درخصوص حادثه گروگانگیری در استهبان، با اشاره به حضور پررنگ نیروی انتظامی در محل و انجام اقدامات لازم در این زمینه، گفت: در این حادثه فقط به پای ۲ نفر تیرندازی شده و به صورت سطحی زخم شده بودند.


بیشتر بخوانید: علت مرگ جوان خرمبیدی به پاسخگویی پزشکی قانونی موکول شد

بیشتر بخوانید: گروگانگیری ۱۰ نفر در استهبان/ همه گروگان‌ها آزاد شدند


رهام بخش حبیبی درخصوص سارق خرمبیدی که مدتی پیش فوت شده بود، گفت: حتی دوربین‌های مداربسته هم چیزی از ضرب و شتم این جوان را نشان نداده است، اما برخی می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
انتهای پیام/م

نشست فرمانده انتظامی فارس با خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.