مهم‌ترین حوادث امروز پنجم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه پنجم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کامیون حامل ۸ میلیارد کالای قاچاق در رستم توقیف شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک تریلر و کشف ۲۰ هزار و ۱۳۰ عدد لامپ مهتابی شیشه‌ای خارجی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در شهرستان رستم خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان رستم هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک تریلر مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۲۰ هزار و ۱۳۰ عدد لامپ مهتابی شیشه‌ای خارجی قاچاق و فاقد مجوز و مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی تحویل داده شد، تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف دام قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۳۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق دام، ماموران یگان امداد این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته از این خودرو، ۳۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تاکید کرد: پلیس در مقابله با پدیده قاچاق، حضوری فعال و موثر در محور‌های مواصلاتی دارد و برابر قانون با مخلان امنیت اقتصادی قاطعانه برخورد می‌کند.

انهدام باند سارقان منزل در گراش

فرمانده انتظامی گراش از دستگیری باند ۳ نفره سارقان منزل با ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدجواد اسلامی مهر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گراش تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس موفق به شناسایی باند ۳ نفره سارقان شدند و در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ اسلامی‌مهر با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۳ فقره سرقت منزل و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کردند، گفت: در این خصوص ۳ نفر مالخر نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف پژو و کشف ۲۳۴ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۲۳۴ کیلو تریاک و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: شب گذشته مأموران انتظامی پاسگاه "رستاق" با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل تردد قاچاقچیان را در محور بندرعباس به سمت داراب شناسایی کردند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری به صورت محسوس و نامحسوس، موفق شدند یک پژو ۴۰۵ را شناسایی و توقیف کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند خودرو را توقیف کنند، عنوان داشت: در بازرسی از آن، ۲۳۴ کیلو تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر، هرگونه اخبار و اطلاعات خود را از طریق تلفن ۱۱۰ به خدمت گزاران خود در نیروی انتظامی فارس اطلاع دهند.

یک کشته و ۲ مجروح حاصل تصادف پراید با وانت پیکان

رئیس پلیس راهور استان گفت: بر اثر برخورد پراید با یک وانت پیکان در بلوار "شهید مدنی" شهرستان کازرون، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مأموران از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در بلوار "شهید مدنی" شهرستان کازرون مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک پراید با ۳ سرنشین با یک وانت پیکان برخورد که منجر به فوت راننده پراید و مجروحیت ۲ سرنشین دیگر آن شده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را رعایت نکردن حق تقدم از جانب راننده وانت پیکان اعلام کرده‌اند، از رانندگان درخواست کرد که از سرعت غیرمجاز و انحراف ناگهانی پرهیز کنند و در صورتی که احساس خستگی و خواب آلودگی کردند در مکان مناسب استراحت کنند.

کشف بیش از ۸ کیلو شیشه در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، یک پژو ۴۰۵ توقیف و میزان ۸ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه کشف شد.

سرهنگ داود امجدی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۸ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه که به صورت ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف و راننده و سرنشین نیز دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ امجدی تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
انتهای پیام/م

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار