مهم‌ترین حوادث امروز ۳۰ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۳۰ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

فوت برق کار هنگام تعمیر پمپ آب نما

فرمانده انتظامی شیراز از فوت فردی هنگام تعمیر پمپ آب نما در پارک ولیعصر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت فردی حدودا ۳۵ هنگام تعمیر پمپ آب نما، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او با بیان اینکه ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند فرد جوان در پارک ولیعصر هنگام تعمیر پمپ آب نما به علت نامعلوم فوت کرده است، تصریح کرد: جسد برای بررسی بیشتر به پزشک قانونی منتقل شد.

مرگ یک نفر با سقوط از ساختمان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از سقوط فردی در شیراز خبر داد که در یک واحد ساختمانی مشغول تعمیر کولر بوده است.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط فردی در یک واحد ساختمانی در خیابان متین شیراز، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: پس از بررسی، ماموران مطلع شدند شخصی در یک واحد ساختمانی در خیابان متین در طبقه سوم مشغول تعمیر کولر بوده است که به علت نامعلوم به پایین سقوط و فوت کرده است.

این مقام انتظامی، از تعمیرکاران، کارفرمایان و مالکان خواست نکات ایمنی در کار را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

زمین گیر شدن قاچاقچی مواد مخدر در داراب/توقیف بیش از ۲۶۰ کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک سواری پژو پارس و کشف ۲۶۱ کیلو و ۶۴۰ گرم انواع مواد مخدر در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۵۰ کیلو تریاک، ۷۰ کیلو مرفین، ۲۲ کیلو و ۷۶۰ گرم شیشه و ۱۸ کیلو و ۸۸۰ گرم حشیش کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی هشدار داد: مأموران جان بر کف انتظامی استان فارس با همه توان خود نسبت به شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اقدام می‌کنند.

۲ هکتار از مراتع طبیعی روستای زنگنه در آتش سوخت

فرمانده انتظامی شیراز از آتش سوزی ۲ هکتار از مراتع و جنگل‌های روستای زنگنه از توابع بخش دشت ارژن خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز گفت: مأموران انتظامی پاسکاه دشت ارژن این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی روستای زنگنه مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۲ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فارس

فرمانده انتظامی فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در یک عملیات ضربتی خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، کارآگاهان پلیس آگاهی استان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی در یک عملیات ضربتی، ۴ دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها، انواع کالای قاچاق از نوع کفش، پارچه و ظروف قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری افراد سودجو و قانون گریز اقدام شود.

دستگیری ۱۶ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۶ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان در نقاط اصلی و حاشیه‌ای شهرستان ممسنی، در ۴۸ ساعت گذشته اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح، ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۱۶ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر، در بازرسی از محل پاتوق آنان، ۱۵۹ گرم تریاک، ۱۵۰ گرم سوخته تریاک، ۳ سانت شیشه، ۱۱ گرم هروئین، ۱۵۰ عدد انوع قرص روان گردان و ۴۳۴ گرم سایر مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه ماموران در این خصوص موفق شدند ۱۶ دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف را توقیف و روانه پارکینگ کنند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده پاتوق‌های فروشندگان مواد مخدر و یا هرگونه فعالیت غیر قانونی و مشکوک که منجر به آسیب و جرائم اجتماعی می‌شود، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اقرار سارق به ۲۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک سارق و کشف ۲۱ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: ماموران کلانتری شهرستان شیراز، هنگام گشت زنی به فردی که در حال پرسه زنی در بین خودرو‌های پارک شده بوده مظنون و آن را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شد، ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که وی از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در برابر ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۲۱ فقره سرقت درون خودرو در شیراز اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان هشدار داد برای پیشگیری از سرقت به توصیه‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۱۷ راس گوساله قاچاق به مقصد نرسید

جانشین فرماندهی انتظامی مهر از کشف ۱۷ راس گوساله قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ ۲ مرتضی رمضانی جانشین فرماندهی انتظامی مهر اظهار کرد: به منظور مقابله با قاچاق کالا، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام انجام گشت زنی هدفمند در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل دام مشکوک و با رعایت نکات ایمنی آن را متوقف کردند.
او با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این خودرو، ۱۷ راس گوساله قاچاق و بدون مجوز قانونی کشف کردند، افزود: یک نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست در صورت آگاهی از هرگونه فعالیت قاچاقچیان با تماس به موقع با ۱۱۰، پلیس را در مقابله جدی با قاچاقچیان یاری کنند.

کشف بیش از ۶۰ کیلو تریاک در اتوبوس

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک اتوبوس و کشف ۶۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید خالد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک اتوبوس مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن اتوبوس، میزان ۶۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، ادامه داد: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانومی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار