معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ۴۳.۲ میلیارد تومانی جرائم مالیاتی و تأمین اجتماعی واحد‌های تولیدی استان بخشیده شده است.

۴۳ میلیارد از جرائم مالیاتی و تأمین اجتماعی واحد‌های تولیدی همدان بخشیده شد.به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  ظاهر پورمجاهد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، اظهار کرد: در ۶ ماهه ابتدای امسال ۴۰ میلیارد تومان از جرائم مالیاتی واحد‌های تولیدی استان همدان بخشوده شد همچنین ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از جرائم تأمین اجتماعی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان همدان مشمول بخشودگی شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه مصوبات ۶ ماهه اول ستاد تسهیل استان ارزیابی شود، یادآور شد: مصوباتی که در پیچ و خم اداری گیر کرده و نیاز به تلنگر دیگر است، باید تعیین تکلیف شود تا طرح‌ها دوباره وارد ستاد تسهیل نشوند.

او با بیان اینکه مشکلات واحد‌های تولیدی استان باید در وقت خود پیگیری شوند، ادامه داد: دستگاه‌ها باید طرح‌ها را را در زمان خود و متناسب با قانون بودجه همان سال پیگیری کنند نه اینکه بعد از گذشت چندسال مشکلات طرح‌ها عنوان و پیگیری شود.

پورمجاهد با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی باید به بازپرداخت تسهیلات بانک‌ها توسط سرمایه‎‌گذاران توجه بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: تا کی این وضعیت ادامه داشته باشد که متقاضیانی تسهیلات دریافت کنند و بازپرداخت نداشته باشند؟

معاون امور اقتصادی استاندار همدان افزود: اولویت اصلی تأمین منابع طرح‌ها با بانکهاست و اگر منابع بانکی تضعیف شود نمی‌توانیم طرح‌های دیگری داشته باشیم بنابراین متقاضیانی که وام دریافت می‌کنند باید به فکر بازپرداخت آن باشند.

او همدان با اشاره به اینکه پروژه پرشین یاقوت توسط مجری جدید درحال پیگیری است، عنوان کرد: تا کنون ۵-۶ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و در حال حاضر تیم جدیدی که از اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند این پروژه را به دست گرفته‎‌اند.

پورمجاهد بیان کرد: در حال حاضر مجری جدید پرشین یاقوت باید از طریق میراث فرهنگی استان موافقت اصولی خود را تمدید کند و در رابطه با مشکلات زمین هم این مجریان گناهی ندارند و بحث بین دستگاهی است.

انتهای پیام/د.ا

بخشودگی ۴۳ میلیاردی جرائم مالیاتی و تأمین اجتماعی واحد‌های تولیدی همدان

منبع : ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.