مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان همدان گفت: باید از محل اعتبار‌های محلی و استانی زیرساخت‌های تعاونی‌های بخش کشاورزی استان نوسازی و بازسازی شود.

زیرساخت تعاونی‌های بخش کشاورزی همدان بازسازی شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان :محمد‌رضا قدیمی زارع، مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان همدان در گرد‌همایی تبیین نقش تشکل‌ها در رونق تولید کشاورزی استان  افزود: سهم تعاونی‌ها در بخش کشاورزی  طی برنامه پنجم توسعه باید به ۲۵ درصد می‌رسید که اکنون در زمان اجرای برنامه ششم توسعه در حد ۶ یا ۷ درصد باقی مانده است.

وی افزود: اکنون تعاونی‌ها به جایگاه واقعی خود برای حمایت از تولید نرسیدند و بسیاری از زیر‌ساخت‌ها آنان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد تا با توان بیشتری به حمایت از تولید بپردازند.

مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان همدان ادامه داد: تعاونی‌ها الزام به ثبت و ضبط دقیق اطلاعات گردش مالی خود دارند، اما در بخش خصوصی این اتفاق نمی‌افتد .

قدیمی زارع گفت: باید بر اساس مازاد تولید کشاورزان به آنان اجازه صادرات داده شود تا هم رونق تولید  و هو درامد بیشتری برای کشاورزان را شاهد باشیم.

وی افزود: مشکل دیگر بخش کشاورزی قیمت خرید پایین گندم و کلزا است برای بهره‌بردار بخش کشاورزی باید کشت این محصولات به صرفه باشد تا به آن روی بیاورند.

مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان همدان گفت: با توجه به نیازی که کشور به دانه‌های روغنی دارد دولت باید حمایت خود را از این بخش افزایش دهد.

قدیمی زارع عنوان کرد: تقاضای دیگری بخش کشاورزی استان همدان بخشودگی نرخ کار‌مزد تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است که اکنون تا سقف ۴۰ میلیون تومان اعمال می‌شود.

وی افزود: همچنین ملکی در میدان عین‌القضات همدان مربوط به جها کشاورزی وجود دارد که اگر فروخته شود سهم سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی استان را افزایش می‌دهد و با توان بیشتری این صندوق می‌تواند به کشاورزان کمک کندهمچنین این ملک می‌تواند برای عرضه و معرفی محصولات گواهی شده و سالم و استاندارد سازی شده هم استفاده شود.

انتهای پیام/ ب

بازسازی زیرساخت تعاونی‌های بخش کشاورزی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.