رئیس شعبه تامین اجتماعی سامن ملایراز پرداخت بیش از یک‌ میلیارد تومان مستمری به مستمری ‌بگیران خبر داد.

پرداخت بیش از یک ‌میلیارد تومان به مستمری‌ بگیرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛تورج استاجلو، رئیس شعبه تامین اجتماعی سامن ملایر در جمع خبرنگاران گفت:  بیش از یک‌ میلیارد تومان مستمری به مستمری ‌بگیران  زیر پوشش این شعبه در سه ماهه نخست امسال  پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و مسائل امروز در جامعه  و تحریم‌های ظالمانه دشمن گفت: نگاه سازمان تامین اجتماعی حمایت  از کارآفرینان و کارگران و حمایت از اشتغال و تولید داخلی است.

رئیس شعبه  تامین اجتماعی سامن ملایر با بیان اینکه تامین اجتماعی از حاشیه‌ها فاصله گرفته  و خدماتش را به هنگام به مردم ارائه می‌دهد افزود: کار ما در این سازمان سه‌جانبه‌‌گرایی  بوده و هر کدام از این سه ضلع  حذف شود دو ضلع دیگر بلاتکلیف است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد حمایتی در تامین اجتماعی کارفرمایان هستند، ادامه داد: کارفرمایان با هدف ایجاد اشتغال  وارد عرصه کار شده و با سرمایه‌گذاری در بخش تولید باعث ایجاد اشتغال برای کارگران در جامعه می‌شوند.

استاجلو با بیان اینکه حمایت از کارفرما باید در این سازمان دیده شوند خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کارفرمایان نیز اقدامات خوبی در سازمان در حال انجام است که مهمترین آن مشوق‌هایی بوده که در نظر گرفته شده است.

رئیس شعبه تامین اجتماعی سازمان بیان کرد:  وجود فارغ‌التحصیلان یکی از دغدغه‌های ماست که در این زمینه سازمان تامین اجتماعی طرح خوبی را برای حمایت از فارغ‌التحصیلان دارد که هر کارگاه و هر کارفرمایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را جذب کند تا پایان سال 97 از حق بیمه کارفرما معاف است.

وی اضافه کرد:  این امر باعث می‌شود سیستم‌های تولیدی و اشتغال ما  به سمت سیستم‌های  دانش‌بنیان حرکت کرده و تولید ما به‌روزتر شود.

این مسئول با اشاره به مشکلات مالی بسیاری از کارفرمایان با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه گفت: در این زمینه نیز تامین اجتماعی طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب را برای کارفرمایان قرار داده که کارفرمایانی که به دلایل مختلف از پرداخت حق بیمه معذور بوده‌اند از این طرح برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در این زمینه این بخشودگی‌ها متناسب با جرائم به صورت اقساطی نیز امکانپذیر است و این امر می‌تواند در ایجاد انگیزه بیشتر برای کارفرمایان و تشویق کارفرمایان برای تولید و اشتغال بیشتر تاثیرگذار باشد.

استاجلو با بیان اینکه در بخش سامن در حال حاضر 4 هزار و 300 نفر بیمه شده اصلی و جمعا 16 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی داریم گفت: از این تعداد 750 نفر مستمری‌بگیر هستند.

وی اظهار داشت:  در بحث مستمری‌ها در سه ماهه امسال یک‌میلیارد و 750 میلیون تومان  پرداختی داشته‌ایم و در این مدت 114 میلیون تومان بیمه بیکاری پرداخت شده است

استاجلو گفت: مواردی از قبیل کمک‌هزینه ازدواج فوت، کمک‌هزینه به زنان باردار زیر پوشش،  انجام پروتوز و... نیز 30 مورد در سه ماهه امسال  پرداختی داشتیم.

وی اضافه کرد: جمعا 2 میلیارد  تومان خدمات بلندمدت و کوتاه‌مدت در سه ماهه امسال توسط شعبه تامین اجتماعی سامن صورت گرفته است.

رئیس شعبه تامین اجتماعی سامن راه‌اندازی میز خدمت را یکی از اقدامات خوب در این شعبه دانست و گفت: در این زمینه مسوولان و کارکنان بخش‌های مختلف طی هفته در میز خدمت پاسخگوی مردم هستند.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک سازمان تامین اجتماعی یک سازمان الکترونیکی خواهد بود  افزود: الکترونیکی شدن کارها باعث کم شدن هزینه‌ها و صرف زمان کمتر در خدمات‌دهی به مردم و مراجعین خواهد شد.

استاجلو با بیان اینکه تامین اجتماعی از همه کارگران زیر پوشش این سازمان حمایت می‌کند  خاطرنشان کرد: چرخ  تولید و اقتصاد کشور به دست کارگران توانمند می‌چرخد و ما وظیفه داریم آینده کارگران را تضمین کنیم.


انتهای پیام/ج

 بیش از یک ‌میلیارد تومان مستمری به مستمری‌ بگیران پرداخت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.