دبیر‌کل کانون موسسات اعزام دانشجو به خارج وزارت علوم از تعلیق و لغو مجوز ۱۱۵ موسسه اعزام دانشجو به خارج خبر داد.

تعلیق و لغو مجوز ۱۱۵ موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور صحت دارد/ لغو مجوز و پلمب ۸ موسسه در یک ما اخیرسعید سمیعی، دبیر کل کانون موسسات اعزام دانشجو به خارج وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در یک ماه گذشته ۸ موسسه اعزام دانشجو به خارج شامل ۷ موسسه غیر مجاز و یک موسسه مجاز به علت تخلف لغو مجوز و پلمب شده‌اند.

او در ادامه گفت: این اقدامات مشترکا توسط کانون موسسات اعزام دانشجو به خارج و اداره بورس و اعزام دانشجویان انجام می‌شود.

سمیعی افزود: فعلا آمار پلمب موسسات غیر مجاز همین تعداد است و بیشتر نشده است.

او در پاسخ به این سوال که در اخبار اعلام شده بود در چند سال گذشته ۱۱۵ موسسه اعزام دانشجو پلمب شده است در حالی که اطلاعات پلیس امنیت نشان دهنده پلمب ۸ موسسه در چند سال اخیر است؟ علت این تناقض اطلاعات چیست؟ گفت: این امر حتما یک اشتباه رسانه‌ای بوده است در چند سال گذشته ۱۱۵ موسسه اعزام دانشجوی مجاز لغو مجوز و یا تعلیق شد‌اند.

سمیعی در ادامه گفت: آماری که پلیس امنیت اعلام کرده مربوط به بستن موسسات است و آن چیزی که موسسه بورس و اعزام دانشجو اعلام کرده تعلیق و یا لغو مجوز ۱۱۵ موسسه مجوز دار بوده است.


بیشتر بخوانید: کاهش اعزام دانشجوی دکتری به خارج از کشور/ هزینه اعزام‌ بر عهده دانشگاه است


دبیر کل کانون موسسات اعزام دانشجو به خارج وزارت علوم افرود: پلمب فقط برای موسسات غیر مجاز انجام می‌شود و تعلیق و لغو مجوز برای موسسات مجوز دار است.
این ۱۱۵ موسسه مجوز داشته اند و مجوزشان لغو شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته ابراهیم حاجی زاده، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان خارج از کشور اعلام کرد در یک ماه گذشته ۷ موسسه فاقد مجوز و یکی از مؤسسات دارای مجوز به علت تخلف لغو مجوز و پلمب شدند.

انتهای پیام/

۱۱۵ موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور تعلیق و لغو مجوز شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار