مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ایجاد نخستین گلخانه بیولوژیک فارس و رهاسازی کنه‌های شکارگر به جای سموم شیمیایی در فضای گلخانه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: برای نخستین بار در مرودشت و همزمان با چند شهرستان دیگر به منظور تولید محصول سالم و با هدف کاهش تعدد سم پاشی، کنه شکارگر سوریسکی بر علیه آفات مگس سفید، کنه تارتن وتریپس در یک گلخانه ۷ هزار و ۵۰۰ متری فلفل دلمه‌ای رها سازی شده است.

او با اشاره به نحوه رهاسازی این کنه‌ها ادامه داد: کنه شکارگر سوریسکی با بسته بندی بطری‌های حاوی ۲۵ هزار کنه در هر بطری موجود است و به صورت پاشش روی برگ‌ها رها سازی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان شرایط مناسب محیطی جهت فعالیت این حشره، دمای بهینه ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتیگراد و رطوبت مناسب را ۶۵ تا ۸۰ درصد در طول مدت فعالیت این حشره عنوان کرد.

رحیمی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از سموم کم خطر، عوامل غیر شیمیایی و استفاده از عوامل بیولوژیک را گامی مهم در تولید محصول سالم دانست، و افزود: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در زمینه کنترل بیولوژیک آفات در محصولات صیفی انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کاربرد آفت کُش‌های شیمیایی در مزارع و باغ‌ها به تنهایی راه حل مناسبی برای دفع آفات کشاورزی نیستند، تصریح کرد: استفاده گسترده از این سموم باعث بروز مشکلات آلودگی محیط زیست، مقاومت آفات، از بین رفتن دشمنان طبیعی و انتقال بقایای آفت کُش‌ها به مواد غذایی می‌شود.

انتهای پیام/چ

ایجاد گلخانه بیولوژیک در مرودشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار