مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: تا کنون ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار عدد زنبور هابرو براکن و تریکوگراما در سطح مزارع شهرستان کرمانشاه رها سازی شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  شهرام آشتاب سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری به منظور کاهش مصرف سموم کشاورزی و تولید محصول سالم، این مدیریت با همکاری انسکتاریوم های تولید کننده محصولات بیولوژیک از بخش خصوصی اقدام به رها سازی زنبور هابرو براکن و تریکوگراما برای کنترل بیولوژیک آفت هلیوتیس در مزارع نخود و گوجه فرنگی و آفت سزامیا در مزارع ذرت نموده است.

وی بیان کرد : تا کنون 3 ميليون و 100هزار عدد از این حشرات مفید در سطح مزارع شهرستان کرمانشاه رها سازی شده و با انجام این کار تاکنون از مصرف بالغ بر یک هزار لیتر سموم حشره کش جلوگیری شده است.

آشتاب در ادامه افزود: آشنایی کشاورزان با این روش کنترل آفات و فرهنگ سازی در بین بهره برداران این بخش می توان به تولید غذای سالم کمک نمود.

وی با بیان اینکه  روند رهاسازی زنبور هابروبراکن و تریکوگراما در مزارع گوجه فرنگی و ذرت ادامه دارد بیان کرد : کشاورزانی که تمایل به انجام این کار دارند می توانند به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها مراجعه نمایند.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

رهاسازی زنبور هابروبراکن و تریکوگراما در مزارع گوجه فرنگی و ذرت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.