مهم‌ترین حوادث امروز ۳ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۳ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پودر ماهی ۷ میلیاردی به بازار نرسید

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۹ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم پودر ماهی خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی شهرستان داراب، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه کامیون مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون‌ها، ۱۹ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم پودر ماهی خارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر شده است، تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۷ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

موتورسیکلت قاچاق ۵۰۰ میلیونی توقیف شد

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: به منظور اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح شهر، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق شناسایی و آن را توقیف کردند.

او با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش وسیله نقلیه کشف شده، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد جامعه، در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا و ارز، موضوع را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مرگ عابر پیاده در برخورد با پراید

رئیس پلیس راه شمال فارس عابر پیاده در برخورد با پراید جان باخت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس اظهار کرد: ماموران پلیس راه شمال استان، از وقوع یک تصادف رانندگی در در محور روستایی شهیدآّباد شهرستان سپیدان با خبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: در این تصادف رانندگی یک دستگاه وانت پراید با یک نفر عابر پیاده برخورد کرده است که در این حادثه عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کارشناس پلیس راه از صحنه تصادف بازدید و علت را بی توجهی به جلو راننده خودرو پراید اعلام کرد.

سرهنگ دهقانی به رانندگان توصیه کرد نکات ایمنی در هنگام رانندگی را مد نظر داشته باشند و از وسایل نقلیه خود به درستی استفاده کنند تا چنین حوادث ناگواری بروز ندهد.

کالای قاچاق ۷ میلیاردی در دام پلیس کازرون

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک کامیون و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در محور کازرون به شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی، ماموران انتظامی پاسگاه دشت ارژن شهرستان شیراز با ایجادتور ایست و بازرسی در محور کازرون به شیراز، به یک دستگاه کامیون حامل کالا مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴۴۰ عدد باطری، ۱۸۳ طاقه پارچه، ۶۹۰ عدد هدفون، ۵۰ عدد اسپیکر و یک هزار و ۴۴۰ عدد آبکش خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

معاون اجتماعی پلیس فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی پلیس فارس اظهار کرد: به منظور اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱ دستگاه خودرو سبک و سنگین را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۵ هزار و ۱۸۴ قوطی نوشیدنی، ۱۰ هزار و ۶۰۰ عدد قفل کمد، چسب و لوازم آرایشی، ۳۲۰ دستگاه موزر، ۹۸ عدد تیوپ خودرو، ۲۹ طاقه پارچه، ۲۸ عدد باطری خودرو، ۲۵ عدد فلاسک چای، ۱۲ حلقه لاستیک خودرو، ۳ دستگاه ماشین لباسشویی و ۲ دستگاه ال‌ای دی قاچاق که بدون مدارک قانونی و گمرکی بود کشف و در این خصوص ۱۵ متهم را دستگیر کردند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

محموله کالای قاچاق در لارستان توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های اصلی، به یک اتوبوس حامل بار مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۵۸۰ ثوب پوشاک، ۲ هزار و ۲۵۶ بسته شکلات، یک دستگاه اسپیلت و ۵۹ هزار و ۵۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

کشف سیگار قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۳۶۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به ۳ خودرو سواری مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودروها، تعداد ۳۶۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اقرار سارق به ۳۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک سارق و کشف ۳۰ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: ماموران کلانتری شهرستان شیراز، هنگام گشت زنی به فردی که در حال پرسه زنی در بین خودرو‌های پارک شده بوده مظنون و آن را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شد، ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که او از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در برابر ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۳۰ فقره سرقت درون خودرو در شیراز اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه همه صحنه‌های سرقت بازسازی و تاکنون تعدادی از شکات شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

انتهای پیام/چ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار