دستگاه قضایی با متخلفان رفتارهای مجرمانه انتخاباتی به شدت برخورد می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نگین تاجی رییس کل دادگستری این استان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی گفت: جرایم مربوط به انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری می‌شود.
 
نگین تاجی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم می‌تواند بسیاری از مشکلات انتخاباتی را برطرف کند افزود: وظیفه ما جلب اعتماد عمومی مردم است و همه دستگاه‌ها و دست اندرکاران انتخابات برای جلب اعتماد عمومی تلاش کنند و قطعا امسال انتخاباتی سالم‌تر برگزار خواهد شد.
 
او با اشاره به اینکه مجریان و ناظران انتخابات توسط مردم رصد می شوند افزود: شعبه ویژه انتخابات در داگستری و دادستانی برای بررسی جرایم انتخاباتی راه اندازی شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در خصوص راه اندازی سامانه سجام گفت: این سامانه همه تخلفات را ثبت و به دادگستری کشور اطلاع رسانی می کند.
حسنی افزود: مردم از بی عدالتی، استفاده‌های شخصی و سو استفاده از امکانات دولتی ناراضی اند و باید تلاش کنیم تا این مشکلات به وجود نیاید.
او خواستار ساماندهی فضای مجازی و سایت‌های مجازی در استان شد.
 
دادستان شهرستان بویراحمد نیز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با رصد فضای مجازی، اسامی سایت‌های استانی غیر مجاز را به دستگاه قضایی ارایه دهد.
او از اداره ارشاد خواست به سایت‌های غیر مجاز مهلت دو هفته ای داده شود که مجوز فعالیت خود را اخذ کنند و از ارتکاب به جرم در زمان انتخابات خودداری کنند.
کرمی با اشاره به لزوم بی طرفی مدیران در انتخابات آتی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید در ستاد‌های انتخاباتی حضور یابند و از عنوان مدیریت و اماکن دولتی سو استفاده کنند.
کناری فرماندار بویراحمد نیز در این جلسه گفت: به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شده که از اموال دولتی علیه یا به نفع کاندیدی استفاده نشود و در صورت مشاهده قطعا با متخلفان برخورد خواهد شد.
 
انتهای پیام/ط

 

برخورد جدی با متخلفان انتخاباتی

برچسب ها: دادگستری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.