خطیب جمعه موقت شهر یاسوج گفت: درخواست مذاکره بازی جدید اروپایی‌ها است و نباید فریب بخوریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،   امام جمعه موقت یاسوج در خطبه های این هفته یاسوج به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور اشاره کرد و گفت: در ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ رژیم ستمشاهی تعداد زیادی از مردم را به شهادت رساند که به جمعه سیاه معروف است.

حجت الاسلام خاضع با بیان اینکه این قیام خونین پیامدهای مهمی در پی داشت افزود: ایجاد تردید و تزلزل در اراده رژیم پهلوی در رویارویی با ملت ایران و گسترش اعتصابات در سراسر کشور و تحکیم رهبری امام خمینی رحمة الله علیه، ایجاد شکاف بین مردم و حکومت ستمشاهی و سرعت گرفتن سقوط پهلوی از پیامدهای مهم این قیام خونین بود.

او همچنین به ۱۷ شهریور روز جهانی مبارزه با بی سوادی اشاره کرد و گفت: بی سوادی پدیده شوم و نامبارکی است که عامل بسیاری از کمبود ها و عقب ماندگی ها در جوامع است و برای اعتلای کشور و توسعه باید با این پدیده شوم مبارزه کرد.

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج با بیان اینکه بی سوادی ظلمت و تاریکی است افزود: دین اسلام با امر به خواندن شروع کرد و اسلام دینی است که یادگیری را از گهواره تا هنگام مرگ توصیه کرده است

حجت‌الاسلام خاضع افزود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه با درک عمیق و شناخت صحیح از مشکلاتی که بی سوادی برای جامعه در پی دارد فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد

او افزود : تا قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۵۰ درصد جامعه سواد خواندن و نوشتن داشتند که در ۴۰ سال اخیر به بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده که باید به ۱۰۰ درصد برسد

امام جمعه موقت یاسوج همچنین به تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن عاشورا کشور را از آسیب ها در امان خواهد داشت چرا که عاشورا عرصه تقابل حق و باطل است و پیام عاشورا برای ما این است که در مقابل استکبار نباید صلح و سازش داشته باشیم.

حجت الاسلام خاضع با بیان اینکه در قاموس اهل بیت تسلیم جایگاهی ندارد افزود: عاشورا به ما یاد میدهد که از دشمن نباید ترسید حتی اگر تعداد دشمن زیاد باشد چرا که اگر دین خدا را یاری کنیم خدا ما را یاری خواهد کرد.

او به تجمع هیئت های مذهبی در روز تاسوعا اشاره کرد و افزود :روز تاسوعا ساعت ۱۰ صبح هیئت های مذهبی شهر یاسوج در خیابان جمهوری تجمع و به طرف میدان امام حسین حرکت می کنند و مردم استان با این تجمع نشان خواهند داد که پیروان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

خاضع به راهپیمایی بعد از نماز جمعه امروز اشاره کرد و گفت: هدف قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر بود و باید بدانیم امر به معروف و نهی از منکر به مبحث حجاب خلاصه نمی‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج همچنین افزود: رهبری فرمودن امر به معروف و نهی از منکر باید امر با بزرگترین معروف و نهی از بزرگترین منکر ها باشد بزرگترین معروف ها ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام است و هر که در این راه تلاش کند که عامل به معروف است و همه ما باید فریضه امر به معروف را در جامعه انجام دهیم.

حجت الاسلام خواضع همچنین به ۱۲ محرم شهادت امام سجاد علیه السلام اشاره کرد و گفت: امام سجاد علیه السلام برای نگه داشتن قیام عاشورا همراه حضرت زینب سلام الله علیها نقش ارزنده‌ای داشت و بزرگترین مبلغ قیام عاشورا بود و در مجالس عبیدالله ابن زیاد با خطبه های آتشین خود آنها را رسوا کرد.

خطیب امام جمعه یاسوج همچنین به اقدامات اخیر اروپایی ها اشاره کرد و افزود: اروپایی ها که به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و در کنار آمریکا ایستادن اخیرا مذاکراتی را برای نجات برجام آغاز کردند. این یک بازی جدید اروپایی هاست چرا که فرصت داشتند از برجام دفاع کنند و مسئولان نباید به لبخندهای و وعده‌های پوچ اروپایی‌ها دل خوش کنند و دوباره به آنها اعتماد کنند

حجت‌الاسلام خاضع بیان کرد :اگر قرار است گفتگویی انجام شود باید مطالبات حداکثری با حفظ عزت مردم ایران و برداشتن همه تحریم ها باشد.

او با بیان اینکه اگر تحریم ها برداشته نشود جمهوری اسلامی تعهدات خود را کاهش می دهد گفت: امروز هم گام سوم برداشته شد و کشور تحقیقات خود را در حوزه هسته‌ای شروع کرد اروپا باید بداند اگر منافع ملت ایران در برجام تامین نشود گام‌های بعدی را محکم‌تر و قاطع تر بر خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام خاضع به برخوردهای قوه قضائیه با مفسدین اشاره کرد و افزود: این برخوردها باعث امیدواری مردم شده چراکه بر ترس بر پیکر مفسدین انداخته و دستگاه قضایی با هر فسادی از ناحیه هرکسی حتی یقه سفیدها که فکر می کنم خط قرمز هستند برخورد خواهد شد و کسی نمی تواند قانون را دور بزند و مردم باید از این برخوردها حمایت کنند.

او به تغییر و تحولات در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره کرد وگفت: امیدوار هستیم که دادگستری استان اقدامات قاطع را در زمینه استخدام های فله ای در زمینه واگذاری اموال دولتی به افراد خصوصی داشته باشد تا شاهد ریشه‌کنی فساد در جامعه باشیم.

او همچنین به سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی و آیت الله مدنی و شیخ محمد خیابانی اشاره کرد و گفت: باید یاد و خاطره و مجاهدت های این عالمان را گرامی بداریم.

انتهای پیام/غ

اقدامات تحسین برانگیز دستگاه قضایی در مقابله با مفسدین اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.