رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد از تشدید نظارت‌ها برای حفظ حقوق بیت المال خبر داد.

تشدید نظارت‌ها برای حفظ حقوق بیت المالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نگین تاجی رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در نشست امروز شورای حفظ حقوق بیت المال به تحولات جدید برای صیانت از حقوق بیت المال اشاره کرد و گفت : در رویکرد جدید این قوه قضاییه  با متخلفین برخورد می‌شود.

رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و طرفین دعاوی در محاکم قضایی مورد تاکید قرار داد و افزود: قاضی باید به مدد اطلاعات ، مطالعه‌ دقیق و تمرکز لازم بر طرح دعاوی در فضایی آمیخته با رعایت کرامت انسانی نسبت به صدور حکم اقدام کند. 

او از  برخورد خشن و کم توجهی به ارباب رجوع توسط برخی قضات ابراز نگرانی کرد و گفت:  حفظ حرمت افراد لازم و مورد تاکید رییس قوه قضاییه است.

نگین تاجی ضرورت گزینش قضات در بدو ورود به محاکم را یاد آور شد و افزود: باید به متانت ، نوع برخورد اجتماعی و حوصله‌ کسانی که می خواهند در منسب قضا بکار گرفته شوند در کنار تخصص مورد نیاز بیشتر توجه شود.

او سند تحول قضایی مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی را منشور قضاوت در محاکم اسلامی دانست و بر توجه به مفاد ۸ بندی این سند تاکید کرد.

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه مبارزه با فساد صرفا به عهده‌ دستگاه قضا نیست گفت: اینکه سایر مدیران و مجریان در دیگر قوا نسبت به پدیده‌ی فساد بی توجه باشند از سوی مقام معظم رهبری و نگاه عمومی پذیریفته نیست چرا که مبارزه با مفسده در سیستم اداری و اجرایی به امید واری و برقراری عدالت در جامعه منجر می‌شود.

او خطاب به آن دسته از مدیرانی که ضرورت عزم راسخ برای مبارزه با فساد را نادیده می گیرند هشدار داد دستگاه قضایی قطعا این بی تفاوتی را بر نمی‌تابد.

نگین تاجی آسیب شناسی و تشریح شرح وظایف دستگاه‌ها توسط مدیران را مهم دانست و افزود: مبارزه‌ همه جانبه در زمینه‌های اقتصادی ، جلوگیری از تصرف منابع ملی ، جلوگیری از صدور مجوز‌های خلاف قانون برای نور چشمی‌ها و کسانی که به منابع قدرت و ثروت نزدیک هستند و تعامل مورد نیاز دستگاه‌ها از جمله‌ی مواردی است که باید برای رعایت آن هزینه کنیم.

 انتهای پیام/غ

تلاش برای حفظ حقوق بیت المال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.