عضو شورای شهر تهران در حالی حرف از تملک ۲ هزار ملک از سوی مدیران اسبق شهرداری می‌زند که هنوز سندی در این باب ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران، چندی پیش در مصاحبه‌ای از تملک ۲ هزار ملک از سوی مدیران شهری اسبق تهران خبر داد که پس از گذشت ۲ سال از روی کار آمدن مدیریت شهری جدید، هنوز مدیران اسبق شهرداری نسبت به بازپس‌بدهی املاک شهرداری تهران اقدامی انجام نداده‌اند.

ناصر امانی معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارنظر عضو شورای شهر تهران مبنی‌ بر بازپس ندادن املاک شهرداری تهران توسط مدیران دوره قبل شهرداری، ضمن رد ادعای امانی، گفت: من پس از مصاحبه خانم امانی بار‌ها اعلام کردم که اگر فردی از اعضای شورای شهر تهران سند و مدرکی دارد که نشان می‌دهد املاکی تحت اختیار معاونان مدیریت قبل شهرداری تهران است، با تهیه سند و مدرک لیستی ارائه کنند و در آن نام و تمام مشخصات املاک مورد ادعا را جهت آگاهی عموم مردم اعلام کنند.

او با تأکید بر اینکه برخی از اعضای شورای شهر تهران با هدف اتهام‌زنی سعی در منحرف کردن افکار عمومی نسبت به ناکارآمدی خود دارند، گفت: من از مدعی‌العموم (دادستان) می‌خواهم که به این موضوع ورود کند و اگر به گفته برخی از اعضای شورای شهر تهران هنوز ۲ هزار ملک در دست مدیران و معاونان دوره قبل شهرداری تهران است، در جهت بازپس‌گیری املاک عمومی اقدام کنند.

معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران افزود: با پیگیری کردن موضوع از سوی دادستانی به طور حتم غیرواقعی بودن اظهار نظر برخی از اعضای شورای شهر تهران محرز می‌شود آنگاه این دسته از افراد نزد مردم رسوا می‌شوند.

امانی با اشاره به بخشی از اظهارنظر شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران مبنی‌ بر اینکه ۳۵۲ سرای محله هنوز در دست مدیریت شهری قبل است، گفت: خانم امانی به این نکته توجه ندارد که سراهای محله‌ جزئی از اموال شهرداری تهران هستند و منتخبان مردم در شورایاری‌ها در آنجا فعالیت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: انتقاد عضو شورای شهر از رویه نادرست بازپس گیری املاک شهرداری تهران/ افراد بانفوذ هنوز املاک شهرداری را پس نداده‌اند 


او ادامه داد: از ۳۰ سال گذشته این مرسوم بود که مدیریت شهری برخی از املاکی که در طول زمان خالی می‌شد را به صورت اجاره‌ای در اختیار برخی از افراد در شهرداری قرار می‌داد که به صورت اجاره از آن استفاده کنند و این اقدام در مدیریت جدید شهری نیز ادامه پیدا کرد و برخی از اعضای شورای شهر تهران باید بدانند که این املاک در فهرستی که شهرداری تهران تهیه کرده آمده است و  مدیریت شهری از افرادی که املاک در اختیار آن‌ها قرار دارد چک تخلیه گرفته است و می‌تواند با اجرا گذاشتن آن سند(چک تخلیه) ملک را بازپس‌گیری کند.

معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا آمار دقیقی از املاک تحت اختیار مدیریت قبل شهرداری تهران وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما دو سال است که مدیریت شهری را تحویل دادیم و در این مدت ممکن است تحولاتی رخ داده باشد، حال اگر برخی از اعضای شورای شهر تهران حرف از واگذاری موسسات خیریه به کارکنان مدیریت شهری می‌زنند باید اعلام کنم که حمایت از موسسات خیریه جزء وظایف مدیریت شهری است و این اقدام در این دوره نیز انجام می‌شود.

امانی تأکید کرد: ما نباید بدون سند و مدرک فردی و یا نهادی را متهم کنیم.

او تصریح کرد: از زمانی که خانم امانی حرف از واگذاری ملکی ۵ طبقه به یکی از معاونان شهردار در دوره قبل به میان آورد، من که تمام معاونان آقای قالیباف را می‌شناسم، نمی‌دانم که این ملک را چه کسی دریافت کرده است و از هر کدام آن‌ها نیز که می‌پرسم با خنده آن‌ها مواجه می‌شوم.

معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر با اظهار نظر برخی از اعضای شورای شهر تهران، ۸ معاون آقای قالیباف مورد اتهام قرار گرفته‌اند و به عقیده من برخی از این اظهارنظر‌ها یا از سر ناآگاهی و یا از روی غرض‌ورزی سیاسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
خواهشا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
این بنده خدا قالیباف کلا 2 ملیون تو حساب پسرش پول داره
گناه داره خونه شو نگیرین ازش...
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۵:۱۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
خداوند متعال خدمت گذاران به اسلام و مسلمین را حفظ نماید و خائنین را نابود کند امین با رب العالمین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
بوی اختلاس میاد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
کاری به شهردار قبلی ندارم
ولی کسانی که حقوق نجومی رو در پرونده دارند و هر رزو داماد یک وزیرشان به خاطر فساد دادگاهی می شود این مباحث رو مطرح میکن تا از معرکه بگریزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
هر خلاف قانونی و هر دزدی در این بیغوله واقعیت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
البته فساد محصول لیبرلیسم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۸

پول یارانه های حذفی صرف بدهی اموال به یغمارفته صندوق ذخیره فرهنگیان میشودکه توسط هادی رضوی دامادوزیرکاربه سرقت رفته اون وجوه سرقتی راخرج عیاشی خودش ومنشی اش(زهراشریف کاظمی)وخریدBMWX4برای زهراخانم و50سفرخارجی وموتورسیکلت500میلیونی وووشده است وحالانداره بدهدپدرزنش باپول یارانه های حذفی میخواهدخسارت دزدی های دامادش راجبران کندوزودترترتیب عفوش رابدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
زمان قالیباف خیلی فساد بود که بخاطر مسائل حزبی سعی میشه لاپوشانی شود که آقای رییسی فرمودند این داستانها تمومه همفکر و غیر همفکر نداریم ریشه فساد میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
دشمنان امام علی هم خیلی چیزا به امام نسبت میدادن
آخرین اخبار