رسولی گفت: با توجه به بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران، به طور جد توسعه حمل و نقل عمومی را دنبال خواهیم کرد.

سهم ۴ هزار میلیارد تومانی حمل و نقل از بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی شهرداری/ بدهی‌های شهرداری به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در سلسله نشست تخصصی خیابان کامل TOD با اشاره به اینکه عملیاتی کردن موضوع کاهش ترافیک و افزایش کیفیت زندگی با تعامل شورای اسلامی و شهرداری تهران باید مورد بحث و بررسی دقیق و کارشناسی قرار گیرد، گفت: در شهرداری تهران بیشترین نفع که در طرح خیابان کامل مطرح می‌شود مربوط به پهنه‌برداری‌های شهری و نوع بارگذاری کالبدی است که شورای شهر تهران باید با قانونگذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری نقشی مؤثر در این حوزه داشته باشد.

خزانه‌دار شورای شهر تهران افزود: بر اساس تشخیص و سیاست‌گذاری در شورای شهر تهران، جدی‌ترین چالش مردم پایتخت بحث آلودگی هوا و ترافیک است که هر ساله حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست می‌دهند.

رسولی ادامه داد: اگر از زمانی که شهروندان در ترافیک می‌گذرانند اختصاص سنجی انجام شود، شاید رقمی که در ترافیک هدر می‌رود حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شود.

مصرف روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر بنزین در شهر تهران

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر بنزین در شهر تهران مصرف می‌شود، گفت: مصرف روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر بنزین در شهر تهران بیش از ۱۰ درصد مصرف کل کشور است و دولت برای مصرف این میزان سوخت در شهر تهران ۴ هزار میلیارد تومان یارانه سوخت پرداخت می‌کند، این در حالی است که برخلاف انتظار ما دولت و مجلس در تأمین پرداخت یارانه بلیت مترو به میزان ۳۰ درصد با اکراه عمل می‌کند.


بیشتر بخوانید: خطوط مترو ظرفیت جابجایی ۵ میلیون مسافر را در روز دارد/ تغییر بافت سکونت کار ساده‌ای نیست


خزانه‌دار شورای شهر تهران با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر تصریح کرد: خوشبختانه در ۲ سال گذشته روابط حوزه مدیریت شهری و دولت بهبود یافته و می‌توان گفت توانستیم یارانه بلیت مترو را از دولت دریافت کنیم، اما در مدیریت گذشته یعنی ۱۲ سال پیش این یارانه در کمترین میزان خود دریافت شد.

رسولی ادامه داد: شورای شهر تهران تنها مرجع تصمیم‌گیری نیست و تأمین منابع بودجه‌ریزی و تبیین برنامه‌ها از نظر شهرسازی، معماری، کمیسیون ماده ۵ و سایر بخش‌ها از جمله دولت است.

اختصاص سالانه ۳ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان به توسعه حمل و نقل عمومی تهران

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه سالانه شهرداری تهران ۳ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده است، گفت: در شاخص‌های برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران اولویت با توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی است و در کمیسیون تلفیق شورای شهر حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای این حوزه شناسایی شده است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از منابع جدید در قالب خیابان کامل یا توسعه شهر مبتنی بر حمل و نقل عمومی این است که در ۲۱ ایستگاه مترو که امکان واگذاری جدید وجود دارد، میزان منابع و مصارف عملیاتی شود.

رسولی با تأکید بر اینکه باید با دولت رایزنی‌هایی صورت گیرد تا پروژه خیابان کامل به سرانجام برسد، گفت: میزان بدهی‌های شهرداری تهران در حال حاضر به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، اما با توجه به محدودیت‌های این موضوع به توسعه حمل و نقل عمومی خواهیم پرداخت و به دنبال اخذ منابع مالی جدید نیز هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار