با حضور رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی یک واحد آموزشی در کرمان آغاز شد.

هنرستان قدیمی اقبال لاهوری در کرمان بازسازی می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه، تجهیز و ساخت مدارس شهرستان‌های کرمان و راور تخصیص یافت.

او در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید هنرستان اقبال شهر کرمان گفت: با توجه به نشست با رخشانی مهر ریئس سازمان نوسازی مدارس کشور برای تجهیز و ساخت مدارس استان کرمان در شهر‌های کرمان و راور ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که پایان سال ۱۴۰۴ باید ۵۰ درصد مدارس دبیرستانی آموزش و پرورش هنرستان باشند اظهار کرد: خوشبختانه در استان کرمان و به خصوص در شهر کرمان ۴۲ درصد ظرفیت مدارس دبیرستانی متعلق به هنرستان‌ها است که نزدیک به مرز ۵۰ درصد است و اگر چند هنرستان دیگر در استان ساخته شود در پایان برنامه ششم به درصد پیش بینی شده خواهیم رسید.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت:تامین اعتبار جهت آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی حیات طیبه الغدیر شهر کرمان، خرید تجهیزات آموزشی، اداری و کارگاهی - آزمایشگاهی و توزیع در آموزش و پرورش شهرستان و مناطق کرمان و راور، ساخت یک باب مدرسه در بخش چترود شهرستان کرمان، ساخت یک باب سالن چند منظوره در شهرستان راور، آغاز پروژه مقاوم سازی کانون فرهنگی تربیتی حضرت زینب شهرستان راور در اولویت کار سازمان نوسازی مدارس کشور است.

او تصریح کرد:جمع آوری سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد باقیمانده در مدارس نواحی یک و دو شهر کرمان، بخش شهداد، بخش گلباف، بخش ماهان، بخش راین و شهرستان راورو انجام آسفالت و محوطه سازی تعدادی از مدارس شهرستان‌های کرمان و راوراز جمله مهمترین طرح حهایی است که در اولویت فعلی سازمان نوسازی مدارس کشور قرار گرفت.

همچنین با حضور رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی امروز عملیات ساختمان جدید هنرستان اقبال لاهوری شهر کرمان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و با زیربنای ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع شامل ۴ هزارمترمربع فضای آموزشی و ۱۵۰۰ متر مربع فضای کارگاهی در ۴ طبقه و درقالب ۲۳ کلاس درس ساخته خواهد شد.

این هنرستان ظرفیت پذیرش بیش از هفتصد دانش آموز هنرستانی را در شهر کرمان خواهد داشت، این هنرستان دارای قدمت ۷۰ ساله بود که تخریبی شده و سازمان نوسازی مدارس دستور تخریب و بازسازی آن را اعلام کرده بود.

اعتبار اولیه ساخت این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است که بر اساس مذاکرات صورت گرفته برای توسعه این هنرستان به خصوص توجه به رشته‌های کاربردی از جمله مباحث مربوط به آی تی احتمال افزایش این اعتبار به ۲۰ میلیارد تومان وجود دارد.

انتهای پیام/ح

ساختمان جدید هنرستان اقبال کرمان کلنگ زنی شد

برچسب ها: کلنگ زنی ، هنرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار