رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مصاحبه با روزنامه‌ای دانمارکی، از سیاست‌های ویرانگر بنیامین نتانیاهو سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کارمی گیلون» رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مصاحبه با روزنامه دانمارکی «پولیتیکن» اعلام کرد سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سبب خواهد شد اسرائیل از درون نابود شود.

کارمی گیلون که پیشتر سفیر رژیم صهیونیستی در کپنهاگ نیز بوده است، در این مصاحبه گفت: نتانیاهو تنها بخاطر آنکه در پایان کار به سبب فسادش با پیگرد قضایی روبه‌رو نشود، بسوی نابودی اسرائیل در حرکت است.

رئیس سابق شاباک در ادامه مصاحبه خود با دعوت از جامعه بین‌الملل برای پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی، گفت: هیچ فرد واقع‌گرایی در اسرائیل امکان پایدار ماندن اشغالگری را در طولانی مدت نمی‌دهند؛ حتی سیاستمداران محافظه‌کار کنونی در اردوگاه لیکود این مسأله را ممکن نمی‌پندارند.

کارمی گیلون سپس در پاسخ به پرسش روزنامه پولیتیکن دانمارک، در خصوص ضرروت برپایی دولتی فلسطینی، تصریح کرد: اسرائیل اگر علی‌رغم تمایل فلسطینی ها، به حکمرانی بر میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد، نه دموکراتیک خواهد بود و نه یهودی.

گیلون همچنین نبود صلح را به علل مختلف دانست و گفت: «هیچ کس در اسرائیل خواهان صلح نیست و یا آن را جدی تلقی نمی‌کند. از سوی دیگر، رژیم‌های عربی را می‌بینید که بسوی همکاری با اسرائیل در حرکت هستند. این در حالی است که اروپایی‌ها با مشکلات خود درگیر بوده و خصوصا از سرازیر شدن میلیون‌ها پناهنده (بسوی کشورهایشان) نگران هستند و از این رو، مسأله فلسطین در فهرست برنامه‌های کاری آن‌ها نیست. این‌ها همه در کنار آن است که آمریکا رئیس جمهوری دیوانه دارد که به دنبال خروج کامل از خاورمیانه است. مشکل بزرگ فلسطینی‌ها این است که جهان امروز، مشکلات بزرگتری دارد».

رئیس سابق شاباک همچنین در خصوص انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: نه چپ و نه راست درگیر مسأله فلسطین نیستند؛ از این رو این مسأله (برای آنها) در اولویت قرار ندارد. تنها کافی است به رسانه‌های اسرائیلی نگاهی بیاندازید (تا ببینید) تمرکز بر آینده نتانیاهوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار