حزب لیبرال دموکرات، چهارمین حزب بزرگ انگلیس خواستار لغو برکسیت شده و به این ترتیب از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت نخواهد کرد.

حزب لیبرال دموکرات انگلیس خواستار لغو برکسیت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حزب لیبرال دموکرات، چهارمین حزب بزرگ انگلیس به طور رسمی اعلام کرد از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا حمایت نخواهد کرد و رویکرد لغو برکسیت را در پیش کرفته است.

این حزب اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات و بدست گرفتن قدرت خروج از اتحادیه اروپا را کنار خواهد گذاشت.

حزب لیبرال دموکرات که هم اکنون ۱۸ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام انگلیس را در اختیار دارد توانسته نظر شماری از نمایندگان مخالف جدایی این کشور از اتحادیه اروپا از سایر احزاب را جلب کند.

تام بریک سخنگوی حزب لیبرال دموکرات با اعلام موضع رسمی این حزب گفت: «ما به کابوس برکسیت که همه کشور را به زیر کشیده است پایان می‌دهیم.»

تاکنون چند نماینده از حزب حاکم محافظه کار نیز به این حزب پیوسته اندو موجب شد حزب حاکم اکثریت خود را در مجلس عوام از دست بدهد.

اعلام موضع رسمی حزب لیبرال دموکرات مبنی بر لغو برکسیت شرایط را برای بوریس جانسون رهبر حزب حاکم محافطه کار و نخست‌وزیر این کشور سخت‌تر کرده است.

بوریس جانسون که هوادار سرسخت جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا تا نهم ابان به هر شکل ممکن است ۲۱ نفر از هم حزبی‌های خود را به علت مخالفت با این رویکردش از حزب محافظه کار اخراج کرد. موضع حزب لیبرال دموکرات موجب خشم هواداران برکسیت به ویژه حزب برکسیت و نایجل فاراژ رئیس این حزب شده است.

تیر ماه ۱۳۹۵ در یک همه پرسی، نزدیک ۵۲ در صد مردم انگلیس به جدایی کشورشان از اتحادیه اروپا رای دا دند که باگذشت بیش از سه سال و تغییر دو نخست‌وزیر هنوز این خواست مردمی اجرا نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار