معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت انواع محصولات کشاورزی در سطح ۲۴۸ هکتار از گلخانه‌های این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا دهمرده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت:گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی و گل رز عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های سیستان و بلوچستان هستند.

او با بیان اینکه کشت پاییزه محصولات کشاورزی در گلخانه‌های سیستان و بلوچستان تا مهر ادامه دارد گفت: سالانه افزون بر ۴۸ هزار تن انواع محصول از سطح گلخانه‌های این استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی گفت: با توجه به چالش کمبود آب تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

او بیان کرد: ۲هزار و ۹۷۶ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان به طور مستقیم در این امر مشغول فعالیت هستند.

دهمرده با اشاره به برنامه توسعه گلخانه‌ها در سواحل مکران گفت: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و برنامه توسعه‌ای سیستان و بلوچستان و پیگیری‌های استاندار برنامه‌ریزی ساخت گلخانه و نیز کشت میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در گستره حدود هشت هزار و ۳۷۰ هکتار در دست اقدام است.

او افزود: پنج هزار و ۳۷۰ هکتار از سطح ذکر شده با روش سایبان و تکنولوژی شیرین سازی آب دریا و با مشارکت بخش خصوصی و سه هزار هکتار با مشارکت شرکت شهرک‌های کشاورزی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/گ

کشت محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار