مدیرجهاد کشاورزی سراوان گفت: امسال برای اجرای ۲۰ هکتار گلخانه در این شهرستان ۲۴۰میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،شیرزاد کمالی مدیرجهاد کشاورزی سراوان  اظهار داشت: با هدف بهره‌وری در مصرف آب و تولید محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل شده، توسعه گلخانه‌های سراوان در پنج ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی تاکید کرد:در سالجاری در طرح توسعه گلخانه‌ها برای سراوان پنج هکتار در نظر گرفته شده بود.

مدیرجهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای سالجاری تاکنون اجرای ۲۰ هکتار گلخانه با مشارکت بخش خصوصی در بخش‌های مرکزی و جالق شهرستان در حال اجراست که عملیات اجرایی ۱۰هکتار به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: شهرستان سراوان دارای ۴۵هکتار گلخانه با تولید سالیانه پنج هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای است.
کمالی اظهار داشت: با توجه به چرخه تولید رسیدن این ۲۰ هکتار ظرفیت تولید گلخانه‌های سراوان به هفت هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: کشت گلخانه‌ای عبور از کشاورزی سنتی به علمی است که صرفه‌جویی، اشتغالزایی، استفاده از حداقل زمین برای تولید، افزایش کارایی مصرف آب، افزایش تولید برنامه ریزی شده، قابلیت کنترل محصول و آفات، تولید و تنوع به صورت خارج از فصل، تنظیم برنامه کشت مطابق نیاز بازار از جمله مهمترین مزایای آن محسوب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی سراوان گفت: گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی و سبزیجات برگی عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سراوان یکی از مناطق بحرانی آب از سوی امور منابع آب سیستان و بلوچستان معرفی شده است کشت گلخانه‌ای و اصلاح الگوی کشت می‌تواند نجات دهنده بخش کشاورزی این شهرستان باشد.

انتهای پیام/گ

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار