دانشگاه خلیج فارس محور فعالیت‌های پژوهشی نفت شود

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق گفت: اگر دانشگاه‌های کشور می‌خواهند در حوزه نفت فعالیت داشته باشند باید فعالیت آن‌ها با محوریت دانشگاه خلیج فارس باشد.

دانشگاه خلیج فارس محور فعالیت‌های پژوهشی نفت شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق پس از بازدید از آزمایشگاه و تجهیزات دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس در نشست رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: استان بوشهر بزرگترین میدان‌ها و ذخایر نفت و گاز را در خود جای داده و محل استقرار بسیاری از صنایع پایین دستی نفت است که با توجه به این موضوع و توانمندی‌های موجود در دانشگاه خلیج فارس، حوزه نفت باید این دانشگاه را محور پژوهش‌ها قرار دهد.

  سید ابوالحسن محمدی افزود: اگر قرار است استان بوشهر توسعه پیدا کند باید نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود همکاری گسترده‌ای با دانشگاه خلیج فارس داشته باشد و سایر دانشگاه‌های کشور نیز اگر می‌خواهند در حوزه نفت فعالیت داشته باشند باید فعالیتشان با محوریت این دانشگاه باشد.

او ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس بوشهر، ظرفیت‌ها، امکانات، تجهیزات و نیروی‌ انسانی متخصص بسیار خوبی دارد و برخی از دانش آموختگان این دانشگاه در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز این دانشگاه را یکی از دانشگاه‌های جوان کشور دانست که با نگاه علمی و تکیه بر ظرفیت سرمایه انسانی متخصص خود، توانسته روند رشد بسیار خوبی داشته باشد.

عبدالمجید مصلح افزود: دانشگاه خلیج فارس هشت دانشکده، ۱۲شرکت دانش بنیان، ۳۱هسته دانش فناور دانشجویی، ۳۰ هسته پژوهش فناوری و ۹۱ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد و عمده تمرکز رشته‌ای این دانشگاه بر روی حوزه‌های مزیتی استان همچون حوزه‌های دریایی، کسب و کار و تجارت، انرژی، گاز و پتروشیمی، مهندسی دریا و حوزه‌های زیستی دریا قرار دارد.

او بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در سال ۱۳۹۷ موضوع ایجاد نخستین دانشکده کسب و کار کشور به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در دانشگاه خلیج فارس به تصویب رسید و ۲۸۰ میلیارد ریال نیز برای شروع آن پیش بینی شد، که پس از تکمیل، این دانشکده در چهار رشته مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد و حسابداری آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

حوزه نفت دانشگاه خلیج فارس را محور فعالیت‌های پژوهشی قرار دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.