دو هسته تحقیقاتی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با دانشگاه مونتان اتریش در زمینه‌های پژوهشی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: یادداشت تفاهم سه جانبه‌ای برای همکاری پژوهشی بین دکتر رضا آذین به عنوان مدیر هسته پژوهشی گاز میعانی و مدیریت کربن، دکتر شهریار عصفوری مدیر هسته پژوهشی نانو-زیست فناوری کاربردی از دانشگاه خلیج فارس با پروفسور مارکوس لهنر مدیر گروه تحقیقاتی فناوری فرایند از دانشگاه مونتان اتریش به امضا رسید.

عبدالمجید مصلح افزود: بر اساس این یادداشت تفاهم، دانشجویان تحصیلات تکمیلی این گروه‌های تحقیقاتی می‌توانند علاوه بر بهره مندی از خدمات راهنمایی و مشاوره طرف مقابل، از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود در آزمایشگاه‌های یکدیگر نیز استفاده کنند.

شماری از استادان و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس و مونتان لئوبن اتریش سال ۹۶ از ظرفیت‌های دو دانشگاه‌ بازدید و تور‌هایی علمی در این زمینه برگزار کرده بودند.

دانشگاه مونتان که در سال ۱۸۴۰ در شهر لِئوبن اتریش پایه گذاری شده، یکی از دانشگاه‌های فنی این کشور با درجه کیفی عالی است.

این دانشگاه که در زمینه فنی و مهندسی و به ویژه رشته‌های معدن، نفت و گاز، شیمی و متالورژی فعالیت می‌کند.

دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است و اکنون حدود هفت هزار دانشجو در ۲۹ رشته کارشناسی، ۴۸ رشته کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته دکتری دارد.

انتهای پیام/ک

یادداشت تفاهم دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه مونتان اتریش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.